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airliners.de

LCC Enwicklung in Europa


EDDK

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Geschrieben

Eine interessante Zusammenfassung unter http://www.atwonline.com/indexfull.cfm?newsid=3454

 

European low-cost carriers may end up having a bigger share of European air travel in the long term than their counterparts have achieved in the US despite a head start of many years, a new report by independent aviation consultants The Route Development Co. revealed. The number of low-cost routes in Europe has risen 300% in the last 18 months, according to the report. Currently there are around 500 routes across Europe on which an LCC operates compared with just 125 just 18 months ago. "With over 160 airports across Europe now having a low-cost carrier operating to at least one destination, it seems likely that the low-cost revolution is well and truly here to stay," RDC Director Richard Leigh said. The UK still dominates the low-cost market with 312 LCC routes and 660 daily departures, twice as many as in Germany. However, Germany has seen the fastest growth, from four LCC routes in Jan. 2002 to 141 by summer 2003. Italy has grown from 25 routes to 155 while France has grown from 19 to 78. EasyJet and Ryanair together operate more than 55% of daily LCC departures in Europe. London Stansted is the biggest LCC airport with 99 services, well ahead of Cologne/Bonn (37 services) and East Midlands (31 services). In Feb., LCCs had an estimated 37% of the scheduled UK domestic market in terms of passengers while their share climbed to 39% on scheduled European services.

Geschrieben

Guckt mal was die Briten in Sachen Schienenverkehr produziert haben!

 

Bedenklich... aber irgendwann...

Geschrieben

exakt! Da geht es nämlich nicht nur um günstige Preise und teure Sandwiches an Bord sondern da wird an Signaleinrichtungen gespart. Z. T. ist das Netz auf dem Stand von vor dem II. Weltkrieg. Seht Euch einfach mal die Fahrzeiten vom Eurostar in GB an. Und da wurde schon am Schienennetz gebaut.

 

Die Briten sind einfach sorgloser in der Beziehung oder auch anspruchsloser (vgl. nur mal die Sitzpläne bei den Chartermaschienen. Nehmt mal ne Boeing 752 bei DE oder früher bei LT und eine bei JMC etc. Da sind die LTE-Maschinen noch richtig bequem).

 

Klar ich warte nur drauf, dass ich jetzt wieder von einem lieben Mitglied in die patriotische Ecke geschoben werde... nur solang nichts passiert ist ja alles OK. Aber dann ist das Geschrei groß.

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