munich Geschrieben 25. November 2003 Melden Geschrieben 25. November 2003 @ CRJ100 Mein Kommentar war ja nicht so böse gemeint... Alles klar, von mir auch nicht!!!
Gast DATA Geschrieben 25. November 2003 Melden Geschrieben 25. November 2003 Da bin ich wieder @munich: richtig geraten;-) @all: Da mein Wissensdurst nicht wirklich gestillt wurde habe ich weiter geforscht und ich bin fündig geworden! Hier das Ergebnis: ICAO 8168 v1: in the event of an RA, pilots shall: 1) respond immediately by following the RA as indicated, unless doing so would jeopardize the safety of the aeroplane; 2) follow the RA even if there is a conflict between the RA and an air traffic control ATC) instruction to manoeuvre; JAR OPS 1 (nicht ganz so eindeutig): An operator shall establish procedures to ensure that: ......the time. (B) When undue proximity to another aircraft (RA) is detected by ACAS, the commander or the pilot to whom conduct of the flight has been delegated shall ensure that corrective action is initiated immediately to establish safe separation unless the intruder has been visually identified and has been determined not to be a threat.] liebe Grüße Data
Ikarus Geschrieben 25. November 2003 Melden Geschrieben 25. November 2003 Hier ein paar Referenzen von der Eurocontrol ICAO Documentation The following ICAO references and associated material relate to ACAS operations and procedures: Operational Procedures – stated in both ICAO Annex 2, ‘Rules of the Air’, Chapter 3, and ICAO Doc.8168, ‘Procedures for Air Navigation Services – Aircraft Operations (PANS-OPS)’, Volume 1, Part VIII, Chapter 3, Amendment 12 please click here. Flight Procedures – stated in both ICAO Annex 11, ‘Air Traffic Services’, Chapter 2, ‘General’, and ICAO Doc.4444-ATM/501, ‘Procedures for Air Navigation Services – Air Traffic Management (PANS-ATM)’, Section 15.6.3, please click here. Responsibility for Separation – ICAO Doc.4444 includes provisions for allocation of responsibility for separation of aircraft during manoeuvres in compliance with a resolution advisory (RA). (See ‘Flight Procedures’ above.) This is amplified in ICAO Doc.7030/4, ‘Regional Supplementary Procedures’, Edition 4, Amendment No. 203, Page EUR/RAC-29 (dated 20/2/02), Section 20.2, please click here. JAA Documentation The following relevant JAR-OPS can be purchased on the JAA web site, which can be accessed from here. JAR-OPS 1.1045, Appendix 1, A8.3.6, Operating Procedures. JAR-OPS 1.398, Use of Airborne Collision Avoidance System (ACAS) and IEM OPS 1.398.
munich Geschrieben 25. November 2003 Melden Geschrieben 25. November 2003 DATA, so mag ich das, wenn jemand eine Frage stellt, die für alle interessant ist und diese dann auch noch selbst schlüssig beantwortet.
Gast Geschrieben 6. Januar 2004 Melden Geschrieben 6. Januar 2004 Für Alle, die es interessiert, habe ich noch etwas gefunden: http://www.eurocontrol.int/acas/OperationalProcedures.html oder wer selbst noch Infos zu ACAS suchen will: http://www.eurocontrol.int/acas/
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