Zum Inhalt springen
airliners.de

Günstiges Ticket nach Washington

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hallo,

möchte gerne am 23. Februar von Frankfurt nach Washington D.C. fliegen und am 1. oder 2. April zurück, günstige Tarife (380€) habe ich bisher nur bei LH/United gefunden. Allerdings würde ich der Meilen wegen lieber mit oneworld fliegen.

Habe schon bei den Airlines direkt geschaut, aber da kommen meist utopische Preise. Hat noch jemand ne Idee, wie man unter 400€ zu den Terminen mit oneworld nach Washington kommen kann?

Danke

Jan

[ Diese Nachricht wurde geändert von: skyrock am 2005-01-14 11:45 ]

Geschrieben

375 EUR mit BA, viele Meilen bekommst du bei oneworld in den billigen Buchungsklassen allerdings nicht, ich glaube bei BAEC gibt es 1/4 der geflogenen Meilen...

Frankfurt, Germany to Washington, DC: 4070 miles 13 hrs 0 min

British Airways British Airways Flight BA903 on a Boeing 767 (jet) in coach class

(meal)

Departs Frankfurt, Germany (FRA) Wed, Feb 23 11:10a 1 hr 55 min

Arrives London, United Kingdom (LHR) 12:05p

1 adult in booking code Q, covered by fare (A1) below

Layover in London 3 hrs 0 min

British Airways British Airways Flight BA293 on a Boeing 747 (jet) in coach class

(meal)

Departs London, United Kingdom (LHR) Wed, Feb 23 3:05p 8 hrs 5 min

Arrives Washington, DC (IAD) 6:10p

1 adult in booking code Q, covered by fare (A1) below

Note: You must change terminals in London (LHR).

Washington, DC to Frankfurt, Germany: 4070 miles 19 hrs 55 min

British Airways British Airways Flight BA224 on a Boeing 777 (jet) in coach class

(meal)

Departs Washington, DC (IAD) Fri, Apr 1 7:10a 7 hrs 5 min

Arrives London, United Kingdom (LHR) 8:15p

1 adult in booking code Q, covered by fare (A2) below

Layover in London 11 hrs 10 min

British Airways British Airways Flight BA902 on a Boeing 767 (jet) in coach class

(snack)

Departs London, United Kingdom (LHR) Sat, Apr 2 7:25a 1 hr 40 min

Arrives Frankfurt, Germany (FRA) 10:05a

1 adult in booking code Q, covered by fare (A2) below

Note: There is an overnight stop in London (LHR).

Note: You must change terminals in London (LHR).

Booking details

If you want to buy this ticket, contact the airline (British Airways: 1-800-247-9297) or a travel agent. If you use a travel agent to buy this ticket:

* If your travel agent is online and has an e-mail address, e-mail this itinerary to them

* If your travel agent is not online, print out this page and fax/give it to them

It is very important to use exactly the same booking codes and fare codes that we've used on this page in order to match the price we've found.

Fare (A1): BA FRAWAS QNNEUR fare NUC 166.67

Fare (A2): BA WASFRA QNNEUR fare NUC 166.67

Tax: German Passenger Service Charge €15.14

Tax: German Airport Security Tax €7.21

Tax: US International Arrival Tax $14.10

Tax: US Customs Fee $5.00

Tax: US Immigration Fee $7.00

Tax: USDA APHIS Fee $4.95

Tax: US September 11th Security Fee $2.50

Tax: US Passenger Facility Charge $4.50

Tax: US International Departure Tax $14.10

Tax: British Airways YQ Surcharge $44.00

Tax: United Kingdom Passenger Service Charge £20.80

Total for 1 adult passenger: €375.52

(as of Friday, January 14, 2005 6:07am)

Geschrieben

Danke für die Infos schonmal, wo findet man sowas denn?

Hatte schon bei BA angerufen, die kamen aber auf einen deutlich höheren Preis. Das billigste mit BA im Internet waren 455€ (travel-overland)...

Ich sammle meine oneworld-Meilen bei Alaska Air, da gibts 100% Gutschrift.

Geschrieben

Sicher? Von der Alaska Airlines Website:

"Earn Miles On:

British Airways, British Airways CitiExpress Ltd, British Mediterranean Airways, British Regional, Brymon Airways LTD, Comair/Commercial Airways LTD, GB Airways, Loganair LTD, Regional Air operated by Air Kenya, and Sun Air of Scandanavia operated flights

Mileage Earned:

Earn 25% of actual miles flown or 125 minimum miles in Discount Economy class; earn 100% of actual miles flown or 500 minimum miles in all other classes of service; earn 25% Bonus Miles for purchased Business Class and 50% for purchased First Class"

Viele Grüße - Dirk

Geschrieben

Ooops...da hab ich wohl von AA und QF auf die ganze oneworld geschlossen, danke!

Wäre sowieso am liebsten AA geflogen, aber da gibts wohl nix brauchbares bei mehr als 30 Tagen Aufenthalt.

In der Star Alliance gibt's von US momentan tolle Tarife, aber ist halt fraglich, ob es US im April noch gibt...

Archiviert

Dieses Thema ist jetzt archiviert und für weitere Antworten gesperrt.

• Neu erstellen...