Zum Inhalt springen
airliners.de

Garuda/Boeing Order

MAX777

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Indonesia's Garuda signs $2 bln deal with Boeing

Fri Sep 16, 2005 05:23 AM ET

JAKARTA, Sept 16 (Reuters) - Indonesian state airline Garuda Indonesia has signed a $2 billion deal with Boeing Co. (BA.N: Quote, Profile, Research) to buy 28 passenger aircraft, the local carrier said on Friday.

The airline said in a statement it would buy 18 narrow body 737-800s and 10 787-800s, with the first delivery of the 737s by next year. Garuda said the deal was signed on Sept. 15 in New York, and witnessed by visiting Indonesian President Susilo Bambang Yudhoyono.

http://www.airliners.net/discussions/gener...d.main/2330737/

http://www.garuda-indonesia.com/news/detail.php?p_id=50

Mehr habe ich dazu noch nicht gefunden!

Geschrieben

Hmmm.... das mit den B787 erstaunt mich sehr. Die haben immer noch ausstehende Order über einige B777 und A330.

Könnte mir vorstellen, dass die die B777 gestrichen haben und deshalb nun B787 übernehmen (wollen).

Geschrieben

Hier die Auflösung des Rätsel zur 777 Bestellung.

Garuda Indonesia is to replace a long-standing order for six Boeing 777-200ER aircraft with an order for ten Boeing 787s.

The carrier reportedly ordered the six 777s in 1996, but deferred the order indefinitely due to financial problems. In 1999 Garuda agreed to acquire 18 Boeing 737-700 aircraft, but that order was also put on hold due to financial problems. Although unconfirmed by the airline, industry sources have said that the commitment to acquire the 787 aircraft has allowed Garuda to change the order for the bigger aircraft and to defer the delivery of the narrow-bodied aircraft to 2009.

Garuda would take delivery of the 787s between 2011 and 2013, Flight International reported.

Quelle

Hoffen wir mal nicht, dass das dasselbe dann auch mit der 787 passiert. Trotzdem aber auch sehr schade, hätte gern eine Garuda T7 gesehen :(

Waren eigentlich die T7 als Ersatz für die DC-10 gedacht oder zur Flottenerweiterung??

Geschrieben
Waren eigentlich die T7 als Ersatz für die DC-10 gedacht oder zur Flottenerweiterung??

Zu der Zeit, wo die Bestellt wurden, war schon die MD-11 in der Flotte. Bin mir nicht sicher, ob sie noch in der aktuellen Flotte ist. Aber damals, sollte sie glaube die restlichen DC-10 und die MD-11 ersetzen. Waren damals glaube je 3 DC-10 und MD-11 in der Flotte.

Archiviert

Dieses Thema ist jetzt archiviert und für weitere Antworten gesperrt.

• Neu erstellen...