haze Geschrieben 14. Dezember 2005 Melden Geschrieben 14. Dezember 2005 SZG: 4/7 ab 17.4. AGP: 3/7 ab 19.4. FAO: 3/7 ab 5.4. VLC: 4/7 ab 4.4. FNI: 4/7 a b 4.4. also nicht DUB ex SZG wie vermutet wurde!
MCM Geschrieben 14. Dezember 2005 Melden Geschrieben 14. Dezember 2005 Dazu die Pressemitteilung: RYANAIR ANNOUNCES NEW 10 YEAR AGREEMENT WITH BRUSSELS CHARLEROI5 NEW ROUTES AND $240M INVESTMENT NEW ROUTES FROM BRUSSELS TO FARO, NIMES, MALAGA, SALZBURG, VALENCIA 1 MILLION FREE* SEAT SALE TO CELEBRATE Ryanair, Europe’s No. 1 low fares airline today (14th Dec) announced a new 10 year agreement committing it to develop Brussels Charleroi Airport until 2016. As part of this agreement Ryanair will base a 4th aircraft in Charleroi, bringing its total investment in aircraft at Brussels Charleroi to $240M. The airline will open 5 new routes, from Brussels to Faro, Nimes, Malaga, Salzburg and Valencia from April 2006 onwards, bringing the total number of Ryanair routes from Brussels Charleroi to 16. These 5 new routes will deliver another quarter of a million passengers p.a. and bring Ryanair’s annual traffic at Charleroi to 2.3M . Announcing this new agreement, and Ryanair’s increased investment in BSCA, Michael O’Leary, Ryanair’s CEO said: “Our new 10 year deal with Brussels Charleroi Airport commits Ryanair to invest $240M in new aircraft and deliver 2.3M passengers p.a. These 2.3M passengers will save €230M annually over the high fares charged at Zaventem Airport and based on ACI** figures these passengers will generate 2,300 jobs at the airport and in the local Walloon region. In addition, visitors brought to the region by Ryanair’s low fares will spend over €200M p.a. “In 2001, Ryanair launched its first base in continental Europe at Brussels Charleroi and since then it has transformed Charleroi from an unknown, unused airfield into the fastest growing airport in Belgium. BSCA for its part has responded by recently announcing plans for a new terminal capable of handling 5M passengers p.a. which will be opened in 2007. “The passenger growth at Charleroi airport is unrivaled elsewhere in Belgium and has been achieved as a result of Ryanair’s massive investment in aircraft and international advertising to promote low fare flights to and from Brussels Charleroi. The recent ill-informed press speculation surrounding the current investigation into Promocy is completely false and we look forward to co-operating with the Belgian authorities on the basis of the following facts: Brussels Charleroi has increased its traffic tenfold since 2001 BSCA has developed into a thriving and profitable international airport operator Promocy was set up to promote this development of traffic at Brussels Charleroi and is funded entirely by Ryanair and airport revenues. Promocy receives/has received no funding from the Walloon region. Any payments made by Promocy to Ryanair are to fund advertising and promotional activity of routes from Brussels Charleroi During its 2-yr investigation the EU raised no concerns over the funding of Promocy. “To celebrate these 5 new routes and the continued growth of Brussels Charleroi, Ryanair is giving away 1M FREE* seats on www.ryanair.com until midnight Monday”. * excludes taxes and charges ** Airports Council International – The Social and Economic Impact of Airports in Europe, Jan 2004
Tecko747 Geschrieben 14. Dezember 2005 Melden Geschrieben 14. Dezember 2005 Mich wundert die Expansion in CRL etwas. Gabs dort mich mal Ärger mit Ryanair, sodass sogar Verbindungen eingestellt und reduziert wurden?
Gast Fly_4U Geschrieben 14. Dezember 2005 Melden Geschrieben 14. Dezember 2005 Ja richtig. Seit diesem Streit im Jahr 2003 (?) wurde Stansted komplett gestrichen! Gruß, Flo
jsbt Geschrieben 15. Dezember 2005 Melden Geschrieben 15. Dezember 2005 im prinzip gar keine so grosse ueberaschung, da ryanair schon seit laengerem einen ausbau in CRL angekuendigt hat. letztendlich hing wohl die entscheidung von der région wallone ab und der municipalité charleroi. die hatten einen deal fuer das engagement von FR, nach dem die flugzeiten/bewegungen morgens und abends sehr eingeschraenkt waren (wegen laermschutz der anwohner). das hat FR zuerst akzeptiert, und spaeter immer wieder darueber gemeckert. diese abmachung galt bis oktober 2005 ist ist nicht erneuert worden, da FR im gegenzug fuer das auslaufen des vertrags einen ausbau der basis in aussicht gestellt hat. ebenfalls hat FR ueber das nicht ausgeschoepfte potential von CRL gesprochen und die stationierung weiterer maschinen angekuendigt. (Quelle: artikel in freemetro, oktober 05) die STN strecke wurde aufgegeben als "warnung" an diejenigen, die FR zur rueckzahlung der illegal erhaltenen subventionen bewegen wollten. aber das kam FR auch gelegen, da sie angeblich mich STN sowieso nie geld verdient haben (wie auch, mit eurostar und SN/BA codeshare vor der haustuer). neue FR strecken sind nicht dumm gewaehlt; im uebrigen halte ich vuelings strecke nach VLC damit fuer erledigt, da schwaechste position von allen airlines (wenn man TV einrechnet, die auch VLC bedienen)
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