Patron Geschrieben 9. März 2006 Melden Geschrieben 9. März 2006 Luxus pur für First Class Reisende im neuen A 346 HGW: QR bietet eine eigene First Class Lounge in der Kabine an! Quelle (mit Fotos)
MatzeYYZ Geschrieben 9. März 2006 Melden Geschrieben 9. März 2006 Damit scheint man wohl EK mächtig eins auswischen zu wollen. Mich würde aber auch mal die Eco Interessieren.
zonk Geschrieben 9. März 2006 Melden Geschrieben 9. März 2006 Die können es sich ja leisten... Die neue Livery finde ich aber nicht schön.
Rapoc Geschrieben 9. März 2006 Melden Geschrieben 9. März 2006 Kann schon jemand sagen, wohin die neuen A346 eingesetzt werden?
PADflyer Geschrieben 10. März 2006 Melden Geschrieben 10. März 2006 Lt. einem Interview mit QR CEO Al Baker in der aktuellen "Airline Business" werden die A346 u.a. auf der neuen Strecke nach JFK eingesetzt. Fand das Interview recht interessant, falls hier Interesse besteht, poste ich gerne die wichtigsten Punkte.
Gast United Geschrieben 10. März 2006 Melden Geschrieben 10. März 2006 Das sollte der Artikel sein Total control: Interview with Qatar Airways' Akbar Al Baker (...) The anticipated growth in traffic at Qatar Airways over the coming few years is such that the green light has already been given for the second phase of the new airport. Phase one will produce an airport with a capacity of 12 million passengers a year. “By 2010 Qatar Airways itself will carry 12 million passengers,” explains Al Baker. Phase two of the construction work will see an airport with twice this capacity. During 2006 the carrier expects to plug at least one of the glaring gaps in its network – the USA. When its takes delivery of its first of two long-range Airbus A340-600s it will begin serving New York’s JFK International Airport, says Al Baker. “The timing depends on the aircraft delivery – we are being told September and October by Airbus.” At present it does not serve any destinations in Australasia either. This will most probably be remedied later in 2006 or perhaps in 2007 depending on the outcome of discussions between the Qatari and Australian governments. When it comes to new aircraft orders, Qatar is an increasingly influential player. It is the lead A350 customer for Airbus with a letter of intent to buy 60 of the mid-sized widebody for delivery from 2010. Al Baker wants to go ahead and sign a firm order, but Airbus is not quite ready yet. “We have not signed the purchase agreement with Airbus because they have not crystallized the specification of the airplane and also we have requirements for the performance which they have to come back to us with,” he says. “The aircraft is still changing, but we expect Airbus to come up with the solution soon.” (...) http://www.flightglobal.com/Articles/2006/...'+Akbar+Al.html
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