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China Airlines wappnet sich fuer die naechste Generation


Jubilee

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Geschrieben

Die Flotte soll zunaechst auf drei Typen reduziert werden. (333/738/744). Bedeutet die Trennung von A300 und A340.

Zudem soll dann als Ersatz fuer die 744 entweder die Boeing 748 oder die A380 neu angeschafft werden. Die 15 744 werden dann zum Frachter umgebaut.

 

Im Fluplan wird es auch Veraenderungen geben, u.a. wird FRA reduziert.

 

China Airlines announces major overhaul of fleet

 

China Airlines Ltd (華航), Taiwan's largest air carrier, said it will cut the aircraft types in its fleet to three from six to reduce maintenance costs, as its net income last year slumped to a seven-year low on surging fuel prices.

(...)

China Airlines' nine-month profit plunged 70 percent to NT$1.01 billion (US$31 million), making it unlikely that its full-year net income will surpass the NT$4.18 billion earned in 2004. Wei, who hedged 60 percent of China Airlines' fuel purchases, is awaiting government approval to add surcharges and plans to reduce unprofitable routes and operate fewer aircraft types to shield the company's profit.

 

China Airlines operated 67 aircraft, using six models as of September last year. The carrier plans to sell some of the older planes such as the A300 made by Airbus SAS, keeping only the Airbus A330-300 and the 737-800 and 747-400 produced by Boeing, Wei said.

 

The airline needs aircraft that can carry more than 400 passengers each to fly on long-haul routes to the US and Europe, Wei said.

 

"Now is the time for us to consider a modern jumbo fleet for the next generation," he said. China Airlines will choose between the 555-seat Airbus A380 and a passenger version of Boeing's 747-8 design, he said, declining to say when a decision will be made.

(...)

With the new planes, China Airlines plans to convert its 747-400 passenger aircraft into cargo carriers, operating the world's biggest fleet of 747-400 freighters, Wei said.

 

China Airlines will also reduce the frequency of some long-distance routes that aren't profitable, including flights to Rome, Houston, New York, and Frankfurt. The carrier will add services to Japan's Osaka, Sapporo and Nagoya, Wei said.

http://www.taipeitimes.com/News/biz/archiv...3/18/2003298011

Geschrieben

Ich persönlich glaube nicht, dass sich China Airlines so schnell von den sieben Airbus A340-300 trennen wird - sind diese doch mit den (bisher) zehn A330-300 kompatibel.

 

Dass die A300-600R die Flotte verlassen ist schon länger bekannt und einige wurden auch schon ausser Dienst gestellt worden. Um die Zahlen genau aufzuzeigen:

 

China Airlines A300-600R

Total: 13

W/O: 2

verkauft/abgegeben: 4

verkauft/noch in service: 3

in service: 4

Geschrieben
China Airlines A300-600R

Total: 13

W/O: 2

verkauft/abgegeben: 4

verkauft/noch in service: 5

in service: 2

 

Kleine Korrektur. Zwischenzeitlich sind zwei weitere A300 an den Mann gebracht worden.

  • 1 Monat später...
Geschrieben

Naja, man konnte es schon fast erahnen. CI entscheidet sich für die 748, genauer für 10 Maschinen des Typs.

(...)TAIPEI (AFX) - China Airlines plans to buy 10 of the 747-8 series passenger jets from Boeing Co as the backbone of its next-generation long-range fleet, the Economic Daily News reported without citing sources.

The two companies are expected to sign the 2.5 bln usd deal by the end of

June, making China Airlines one of Boeing's first customers for the new 747-8, it said.

The Taiwan government has told the island's largest carrier to "aggressively" evaluate Boeing's 747-8 passenger jetliner mainly due to

diplomatic considerations, the report said.(...)

Quelle
Geschrieben

Die A380 wären meines Erachtens nach für CI aber auch zu groß gewesen. Dafür bräuchte man ein größeres Feeder-Netz ... 10 A380 sind eben doch eine Menge Sitzplätze ... :-)

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