michelle Geschrieben 10. April 2006 Melden Geschrieben 10. April 2006 Eine Freundin sitzt in den USA und hat ihren Rückflug mit Continental Ende April. Nun hatte sie über ein deutsches Reisebüro ein Papierticket erhalten und findet dan Ticket für den Rückflug nicht mehr. Ist es möglich am Tag des Abfluges zum Flughafen zu fahren und zu sagen das man das Ticket nicht mehr hat? (Der Flughafen liegt acht Stunden enfernt) Ist es möglich um die 100 Euro Lost Ticket Gebühr herumzukommen? Das Reisebüro in Deutschland verweist nur an Continental USA. Diese machen aber recht verwirrende Angaben und andere als Continental Deutschland. Danke
Flamingo Geschrieben 10. April 2006 Melden Geschrieben 10. April 2006 In der Regel läuft es so ab: Neues Ticket für den Rückflug kaufen Altes Ticket (mit "Lost Document Refund Application") zur Erstattung einreichen. Continental erstattet den Betrag des nachgekauften Tickets. Hier ein Auszug aus den Beförderungsbedingungen: E) Lost Tickets 1) Amount of Refund When a Passenger loses a CO issued Ticket eligible for a refund, or the unused portion thereof, CO will, subject to the conditions set forth below, make a refund to the Passenger in the following amounts, as applicable. a) If no portion of the Ticket has been used, the refund will be an amount equal to the fare and charges paid, less service charges as indicated below. B) If a portion of the Ticket has been used, and (i) The Passenger has purchased a new Ticket covering the same transportation as that covered by the unused portion of the lost Ticket, the refund will be an amount equal to the fare and charges paid for such new Ticket, or (ii) The Passenger has not purchased a new Ticket covering the same transportation as that covered by the unused portion of the lost Ticket, and free transportation is not provided by CO, the refund will be an amount equal to the positive difference, if any, between the fare and charges paid, and the full normal fare and charges applicable to the transportation of the Passenger covered by the used portion of the Ticket, or (iii) Where in CO’s judgment a hardship exists and CO provide(s) a free Ticket covering the lost portion(s) upon payment of service charges shown below, no further refund shall be due. Link zu CO
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