IL62 Geschrieben 19. Juni 2006 Melden Geschrieben 19. Juni 2006 Ich hätte mal eine Frage bzgl. der Tarifbestimmungen bei LH, da ich auf der LH Homepage keine oder nicht eindeutige Angaben gefunden habe. Es geht um Buchungsklasse Q. Zunächst scheint in diesem Tarif ein langer Stopover möglich zu sein, da ein Direktflug via FRA und ein routing via MUC fast dasselbe kosten und der geringe Unterschied wohl die Taxen für den Inlandsflug sind. Aber wie sieht es mit der Möglichkeit der Umbuchung aus? Bei dem Direktflug heißt es, dass der Rückflug umgebucht werden könnte. Gilt dies auch für den Weiterflug ab Deutschland bei Stopover? Und wenn ja, gibt es ein Gebühr und wie hoch ist diese? Ist eine Umbuchung des ersten Abflugtermins auch möglich? Geht eine Cancellation? Es heißt nämlich nonrefundale und dann aber doch gegen $200. Kann sein, dass der Tarif eine Vorausbuchungsfrist vom 2 Wochen hat? Das ganze ist ex USA, falls das auf die Bedingungen einen Einfluss hat. Für Antworten wäre ich sehr dankbar.
CarstenS Geschrieben 19. Juni 2006 Melden Geschrieben 19. Juni 2006 Hallo, die Buchungsklasse Q alleine ist nicht ausreichend, die sagt über den Tarif sehr wenig aus. Entweder du hast den Tarifname (sowas wie LH VKRCDEW) zur Hand, oder gib Bescheid, welche Verbindung (mit Datum) du angedacht hast, gerne auch per PM. Dann kann man die Tarifbedingungen nachschauen. Übrigens, bei der LH sind Tarife meist so definiert, dass in Deutschland nicht ein Flughafen der Tarifpunkt ist, sondern das ganze Land. Dies beinhaltet dann auch einen Anschlussflug ab FRA oder MUC, der nur zusätzliche Steuern und Gebühren kostet. Natürlich nur, sofern noch Plätze der jeweiligen Buchungsklasse vorhanden sind. Grüße, Carsten
IL62 Geschrieben 19. Juni 2006 Autor Melden Geschrieben 19. Juni 2006 @Carsten: Habe dir eine PM geschickt.
CarstenS Geschrieben 19. Juni 2006 Melden Geschrieben 19. Juni 2006 Hallo, also dann wollen wir mal. Der Tarif heißt übrigens QHAPOE. Es geht um Buchungsklasse Q. Zunächst scheint in diesem Tarif ein langer Stopover möglich zu sein, da ein Direktflug via FRA und ein routing via MUC fast dasselbe kosten und der geringe Unterschied wohl die Taxen für den Inlandsflug sind. Genau, der Tarif läßt genau 1 Stopover und bis 4 Flugabschnitte je Richtung zu. Bei dem übermittelten Routing wird der genutzt. Aber wie sieht es mit der Möglichkeit der Umbuchung aus? Bei dem Direktflug heißt es, dass der Rückflug umgebucht werden könnte. Gilt dies auch für den Weiterflug ab Deutschland bei Stopover? Und wenn ja, gibt es ein Gebühr und wie hoch ist diese? Ist eine Umbuchung des ersten Abflugtermins auch möglich? Tarifregeln bzgl. Umbuchung: Vor dem Abflugszeitpunkt des jeweiligen Flugabschnitts: Umbuchung nicht zulässig Nach der Abflugzeit eines Flugabschnitts: Etwas kompliziert. Ich werde da nicht so richtig schlau draus. Wenn da jemand noch was zu sagen könnte. Meiner Meinung gilt: Umbuchung gegen 200 US$ möglich. Mit Ausnahme des ersten Flugabschnitts wird bei allen anderen Flugabschnitten im Falle der Umbuchung der Tarif neuberechnet, zu den Tarifen/ Regeln zum Zeitpunkt der Umbuchung. Der bereits gezahlte Tarif kann angerechnet werden bzw ist der neue tarif niedriger, wird der Differenzbetrag ausgezahlt. Im Tarif heisst es: AFTER DEPARTURE CHARGE USD 200.00 FOR REISSUE/REVALIDATION. CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY. WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER. NOTE - --IF CHANGES ARE MADE TO OTHER THAN THE FIRST TICKETED FLIGHT COUPON THE FARE MUST BE REASSESSED USING FARES/ RULES AND RATE/S/ OF EXCHANGE IN EFFECT ON THE DATE OF ORIGINAL TICKET ISSUE. --IF THE NEW ITINERARY REQUALIFIES FOR THE ORIGINALLY TICKETED FARE BUT RESULTS IN A HIGHER FARE AMOUNT THE DIFFERENCE IN FARE MUST BE COLLECTED AT THE TIME OF REISSUE. Geht eine Cancellation? Es heißt nämlich nonrefundale und dann aber doch gegen $200. Jederzeit für 200 US$ möglich. Kann sein, dass der Tarif eine Vorausbuchungsfrist vom 2 Wochen hat? Nein, die Reservierungen aller Flugabschnitte und das Ticketing muss spätestens 3 Tage vor Abflug abgeschlossen sein. Natürlich ist das Vorhandensein entsprechender Buchungsklassen auch Voraussetzung. Im Anschluss die gesamten Tarifregeln. Grüße, Carsten PS: Frage nicht, wer sich das ausdenkt. Tarif QHAPOE: RU. RULE APPLICATION ONE WAY RESTRICTED ECONOMY FARES FROM THE UNITED STATES TO AREA 02/AREA 03 APPLICATION AREA THESE FARES APPLY FROM THE UNITED STATES TO AREA 2/AREA 3. CLASS OF SERVICE THESE FARES APPLY FOR ECONOMY CLASS SERVICE. TYPES OF TRANSPORTATION THIS RULE GOVERNS ONE-WAY FARES. FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE ONE-WAY/ROUND-TRIP JOURNEYS. THESE FARES MAY BE APPLIED RETROACTIVELY. ---- H-PWNRE FARES MAY NOT BE DOUBLED FOR ROUNDTRIP/ CIRCLETRIP/OPEN JAW JOURNEYS CAPACITY LIMITATIONS THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS CARRIED ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY THIS RULE AND SUCH FARES WILL NOT NECESSARILY BE AVAILABLE ON ALL FLIGHTS. THE NUMBER OF SEATS WHICH THE CARRIER SHALL MAKE AVAILABLE ON A GIVEN FLIGHT WILL BE DETERMINED BY THE CARRIERS BEST JUDGMENT SE. SEASONS BETWEEN THE UNITED STATES AND INDIA FOR HIGH SEASON FARES PERMITTED 07JUN THROUGH 08SEP OR 29NOV THROUGH 12JAN ON THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR. SR. SALES RESTRICT EXTENSION OF TICKET VALIDITY IS NOT PERMITTED. NOTE - SALES RESTRICTIONS/ SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS OTHER CONDITIONS FULL AND SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS - THE TICKET /OR ELECTRONIC TICKET/ IS NOT VALID IF THE FIRST COUPON HAS NOT BEEN USED AND WILL NOT BE HONOURED IF ALL THE COUPONS ARE NOT USED IN THE SEQUENCE PROVIDED IN THE TICKET /OR ELECTRONIC TICKET/. AP. ADVANCE RES BETWEEN THE UNITED STATES AND INDIA RESERVATIONS FOR ALL SECTORS AND TICKETING ARE REQUIRED AT LEAST 3 DAYS BEFORE DEPARTURE. NOTE - THESE FARES APPLY ONLY WHEN PURCHASED PRIOR TO COMMENCEMENT OF TRAVEL. FL. FLT APPLICATION THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH TRANSATLANTIC SECTOR BUT NOT ON ONE OR MORE OF THE FOLLOWING UA FLIGHTS 1700 THROUGH 3799 LH FLIGHTS 1412 THROUGH 1419. CD. CHILD DISCOUNTS ACCOMPANIED CHILD 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE. TICKETING CODE - BASE FARE CODE PLUS CH. AND - 1ST INFANT UNDER 2 WITHOUT A SEAT - CHARGE 10 PERCENT OF THE FARE. AND - 1ST INFANT UNDER 2 WITH A SEAT - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE. NOTE - INFANTS EQUAL CHILDREN OVER ONE-1 DAY AND UNDER TWO-2 YEARS OF AGE. AND - UNACCOMPANIED CHILD 5-11 - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE. TC. TOUR CONDUCTOR NOTE - DISCOUNTS APPLY. AD. AGTS DISCOUNTS NOTE - DISCOUNTS APPLY. SO. STOPOVERS BETWEEN THE UNITED STATES AND INDIA NOTE - GENERAL RULE DOES NOT APPLY 1 FREE STOPOVER PERMITTED. TF. TRANSFERS 8 TRANSFERS PERMITTED - 4 IN EACH DIRECTION IN THE UNITED STATES/EUROPE. SU. SURCHARGES BETWEEN AREA 1 AND AREA 3 THE PROVISIONS BELOW APPLY ONLY AS FOLLOWS - TICKETS MAY ONLY BE SOLD IN COLOMBIA/MEXICO/COSTA RICA/ GUATEMALA/HONDURAS/NICARAGUA/PANAMA/EL SALVADOR/BELIZE/ ARGENTINA/PERU. A FUEL SURCHARGE OF USD 140.00 PER DIRECTION WILL BE ADDED TO THE APPLICABLE FARE. NOTE - THE SURCHARGE IS ONLY APPLICABLE WHEN TICKETS ARE SOLD IN COLOMBIA/ MEXICO/ COSTA RICA/ GUATEMALA/ HONDURAS/ NICARAGUA/ PANAMA/ EL SALVADOR/ BELIZE/ ARGENTINA/ PERU. PE. PENALTIES CANCELLATIONS ANY TIME CHARGE USD 200.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND. WAIVED FOR UPGRADE TO HIGHER FARE/ILLNESS OR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER. NOTE - AT ANY TIME THE FARE MAY BE USED AS CREDIT TOWARDS THE PAYMENT OF A HIGHER UA FARE WITHOUT PENALTY - HOWEVER IN THE EVENT OF SUBSEQUENT CANCELLATION THE ORIGINAL NONREFUNDABLE AMOUNT WILL REMAIN NONREFUNDABLE. --- DEATH/ILLNESS WAIVERS MUST BE EVIDENCED BY A DEATH/MEDICAL CERTIFICATE. CHANGES BEFORE DEPARTURE CHANGES NOT PERMITTED. WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER. NOTE - --WHEN A TOTALLY UNUSED TICKET IS PRESENTED FOR A CHANGE THE ENTIRE TICKET MUST BE REPRICED USING CURRENT FARES. --IF THE CHANGES REQUESTED BY THE PASSENGER DO NOT QUALIFY FOR THE ORIGINAL TICKETED FARE THE FARE MUST BE RE-PRICED USING CURRENT FARES. --IF CHANGES ARE MADE TO THE FIRST TICKETED FLIGHT COUPON THE ITINERARY MUST BE RE-PRICED USING CURRENT FARES. ------ EXCEPTION- DEATH OF FAMILY MEMBER NOT ACCOMPANYING PASSENGER. IN THE EVENT A PASSENGER RETURNS PRIOR TO THE MINIMUM STAY REQUIREMENT DUE TO THE DEATH OF AN IMMEDIATE FAMILY MEMBER NOT TRAVELING WITH THE PASSENGER ADDITIONAL AMOUNTS PAID IN ORDER TO RETURN EARLY WILL BE REFUNDED TO THE PASSENGER PROVIDED A VALID DEATH CERTIFICATE IS TURNED IN TO LH. NO REFUND WILL BE GIVEN IF THE PASSENGER IS UNABLE TO PRODUCE A VALID DEATH CERTIFICATE. ----- DEATH OF PASSENGER ENROUTE. IN THE EVENT OF DEATH OF THE PASSENGER THE FARE WILL BE REFUNDED TO THE PASSENGERS ESTATE IN ACCORDANCE WITH THE PROVISIONS IN RULE 90 /REFUNDS/. ANY APPLICABLE ADMINISTRATIVE SERVICE CHANGE WILL APPLY. ----- AFTER DEPARTURE CHARGE USD 200.00 FOR REISSUE/REVALIDATION. CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY. WAIVED FOR DEATH OF PASSENGER OR FAMILY MEMBER. NOTE - --IF CHANGES ARE MADE TO OTHER THAN THE FIRST TICKETED FLIGHT COUPON THE FARE MUST BE REASSESSED USING FARES/ RULES AND RATE/S/ OF EXCHANGE IN EFFECT ON THE DATE OF ORIGINAL TICKET ISSUE. --IF THE NEW ITINERARY REQUALIFIES FOR THE ORIGINALLY TICKETED FARE BUT RESULTS IN A HIGHER FARE AMOUNT THE DIFFERENCE IN FARE MUST BE COLLECTED AT THE TIME OF REISSUE. --IF THE NEW ITINERARY RESULTS IN A LOWER FARE THE DIFFERENCE IN FARE WILL BE REFUNDED BACK TO THE ORIGINAL FORM OF PAYMENT. IF CASH WAS USED A REFUND CHECK WILL BE PROCESSED AND MAILED TO THE PASSENGER. --THE FULL VALUE OF THE ORIGINAL FARE MAY BE APPLIED TOWARD THE UPGRADE OF A NEW FARE OF EQUAL OR HIGHER VALUE UPON PAYMENT OF ANY DIFFERENCE IN FARE. --IF THE ONLY COUPONS REMAINING ARE FOR DOMESTIC TRAVEL THE TICKET MAY NOT BE REISSUED FOR INTERNATIONAL TRAVEL. ------ EXCEPTION- DEATH OF FAMILY MEMBER NOT ACCOMPANYING PASSENGER. IN THE EVENT A PASSENGER RETURNS PRIOR TO THE MINIMUM STAY REQUIREMENT DUE TO THE DEATH OF AN IMMEDIATE FAMILY MEMBER NOT TRAVELING WITH THE PASSENGER ADDITIONAL AMOUNTS PAID IN ORDER TO RETURN EARLY WILL BE REFUNDED TO THE PASSENGER PROVIDED A VALID DEATH CERTIFICATE IS TURNED IN TO LH. NO REFUND WILL BE GIVEN IF THE PASSENGER IS UNABLE TO PRODUCE A VALID DEATH CERTIFICATE. ----- DEATH OF PASSENGER ENROUTE. IN THE EVENT OF DEATH OF THE PASSENGER THE FARE WILL BE REFUNDED TO THE PASSENGERS ESTATE IN ACCORDANCE WITH THE PROVISIONS IN RULE 90 /REFUNDS/. ANY APPLICABLE ADMINISTRATIVE SERVICE CHANGE WILL APPLY. ----- CO. COMBINABILITY ADD-ONS PERMITTED. END-ON-END END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. TRAVEL MUST BE VIA THE POINT OF COMBINATION. OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS/ROUND TRIPS -TO FORM CIRCLE TRIPS EXCEPT FOR AROUND-THE-WORLD FARES. PROVIDED - COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR ANY CARRIER IN ANY RULE IN ANY TARIFF. VC. VOLUNTARY CHANGES VOLUNTARY CHANGES CONDITIONS MAY APPLY FOR AUTOMATED REISSUE/REVALIDATION REFER TO PENALTIES CATEGORY *PE FOR DETAILS
IL62 Geschrieben 19. Juni 2006 Autor Melden Geschrieben 19. Juni 2006 Vielen Dank Carsten. Alle Fragen beantwortet. Wo hast du denn die fare rules ausgegraben? Oder war ich auf der LH page nur zu blind. Bei anderen Airlines oder Reisebüros finden sich diese häufig ja einfacher.
CarstenS Geschrieben 19. Juni 2006 Melden Geschrieben 19. Juni 2006 Vielen Dank Carsten. Alle Fragen beantwortet. Wo hast du denn die fare rules ausgegraben? Oder war ich auf der LH page nur zu blind. Bei anderen Airlines oder Reisebüros finden sich diese häufig ja einfacher. Bitte, gern geschehen. Auf der LH website gibt's die Tarifregeln nicht mehr. Du hast da nix übersehen. Habe eine Reisebüro genutzt, start.de basierend. Weiss gar nicht mehr welches. Grüße, Carsten
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