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airliners.de

Bestellungen bei der Dubai Airshow


flying380

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Hallo liebe Flugzeugfans!

Bin gerade erst neu angemeldet in diesem Forum.

Wollte einfach mal die Frage in den Raum stellen, mit welchen neuen

Großbestllungen wir bei der Dubai Airshow rechnen können.

In letzter Zeit kamen immer häufiger die Gerüchte von Großbestellungen

für Airbus beim A350 XWB auf.

Kann jemand diese Gerüchte bestätigen?

Bin gespannt auf Eure Antworten.

Geschrieben

Es wird ja gemunkelt dass Emirates A350 bestellen wird und ebenfalls weitere A330.

 

Auf airliners.net steht glaub irgrendwo auch dass die evtl. sogar Boeing 747-800 bestellen wollen.

Geschrieben

Mal das was derzeit so im Gespräch ist:

 

- EK für 50+50 A350XWB, 30 A330-300 als Überbrückung (Wahrscheinlich ähnlich SQ-Lösung)

- EK für 10+10 B748-800i

- Air Arabia für 50 A320/B738

- Arik Air für 6 Airbusse (vermute mal A350XWB)

- Gulf Air - unklar was und wieviel

- mindestens ein weiterer A330-200F Kunde

- Bekanntgabe A330-200F Lease durch Jet Airways

Geschrieben
Mal das was derzeit so im Gespräch ist:

 

- EK für 50+50 A350XWB, 30 A330-300 als Überbrückung (Wahrscheinlich ähnlich SQ-Lösung)

- EK für 10+10 B748-800i

- Air Arabia für 50 A320/B738

- Arik Air für 6 Airbusse (vermute mal A350XWB)

- Gulf Air - unklar was und wieviel

- mindestens ein weiterer A330-200F Kunde

- Bekanntgabe A330-200F Lease durch Jet Airways

 

Ich würde mal noch 20 x A380 für EK drauflegen..

Geschrieben

Zusätzlich zu den oben genannten A330/350 und evtl B748I erwarte ich weitere B777-300ER und -200F von EK.

 

Beim A388 bin ich mir da nicht sicher. Die 55 Exemplare könnten erstmal reichen...

Geschrieben

es darf davon augegangen werden dass die angekündigten 30 xA330 nicht von EK sondern über eine Leasing-firma bestellt werden.

Auch die 12 x 777 sind eher Lücken-füller bis zur Ausleferung der A350.

Geschrieben

Alle EK A350 werden von RR motorisiert-Pressemeldung von RR vor 5 Minuten.Der Deal ist 8 Millarden € wert...

Langsam werden die Leute von GE bedauern nicht auch für die A350 Triebwerke anzubieten...

Geschrieben

Airbus

 

Emirates: 11 A380-800, 50 A350-900XWB, 20 A350-1000XWB, 50 A350 Optionen; RfP für B787-8/A350-800 ist draußen

 

C Jet (Hong Kong): 1 ACJ

 

NAS: 20+18 A32X bestätigt

 

Boeing

 

Emirates: 12 B777-300ER (bereits als UFOs gebucht)

 

Qatar Airways: 30 B787-8 (bereits als UFOs gebucht), 5 B777-200F (bereits als UFO gebucht)

 

Embraer

 

Globalia: 8 Phenom 100, 2 Phenom 300, 1 Legacy 600

 

Falcon Aviation: 1 Linage 1000, 3 Legacy 600, 4 Phenom 300

 

Virgin Nigeria: 7 Embraer 170, 3 Embraer 190, 6 Embraer 190 Optionen, 8 Embraer 190/195 Purchase Rights

 

Morgen soll zusätzlich eine weitere E-Jets-Bestellung aus dem arabischen Raum bekannt gegeben werden, wahrscheinlich von NAS.

Geschrieben

58 Festbestellungen und noch 15 optionen..

 

"Emirates Airline buys 70 Airbus A350s and 11 additional A380s

11 November 2007

 

After an intensive evaluation process, Dubai based Emirates Airline has signed a firm contract for 81 Airbus wide-body aircraft (50 Airbus A350XWB 900 plus 20 -1000, and 11 additional A380s) in an agreement which could eventually rise to 131 aircraft. The order was signed at the 10th Dubai Airshow between Sheikh Ahmed Bin Saeed Al Maktoum, Chairman, Emirates Group and Tom Enders, Airbus President and CEO.

 

The order includes the firming up of eight A380 aircraft announced at Le Bourget in June plus an additional three. This brings Emirates’ total incremental A380 orders in 2007 to 15 aircraft making Emirates the largest A380 customer with 58 firm orders. In addition the contract also includes the possibility for an additional 50 A350 XWBs. The firm orders have a list price value of US 20.2 billion dollars.

 

Sheikh Ahmed Bin Saeed Al-Maktoum, Emirates Chairman and Chief Executive said, “The A350 XWBs and A380s will play an important role in supporting Emirates' and Dubai's growth plans. As the leading international airline for the 21st century, it made sense for Emirates to choose the A350 XWB - an aircraft designed with 21st century technologies. It offers the latest efficiencies in operational economics and environmental performance, balanced with the latest passenger comfort. We are also adding more A380s to our order, to match our new growth plans which are aligned to Dubai's aim to attract 15 million visitors a year by 2012."

 

“Emirates Airline is placing great faith in our A350 XWB and A380 programmes as well as in our company and we are rightfully proud”, said Tom Enders, Airbus President and CEO. “Our products offer unmatched performance and passenger comfort as well as reduced fuel burn which not only makes good business sense but is also good for the environment”, he added.

 

The A350 XWB (Xtra Wide-Body) is Airbus’ response to market demand for a medium-capacity long-range widebody family. Designed with airlines’ priorities in mind, the A350 XWB confronts the challenges of high fuel prices, rising passenger expectations and increasing environmental concerns. Available from 2013, it has an entirely new, uncompromised, 21st century design with a wider and taller fuselage for extra space and passenger comfort.

 

 

Being greener, cleaner, quieter and smarter, the A380 is already setting new standards for air transport and the environment. The A380 has unmatched fuel efficiency and is significantly quieter than any other large aircraft flying today producing only half as much noise on take-off as the former largest commercial aircraft. The A380 has the roomiest and quietest cabin in the sky, and provides vital extra passenger capacity without increasing the number of flights. In a typical three-class, 525-seat configuration the A380 seat mile cost are 20 percent lower and range capability over 1,000 nautical miles longer than the former largest commercial aircraft."

Geschrieben

Qatar Airways

 

DUBAI, Nov 11 (Reuters) - Qatar Airways said on Sunday it had ordered 57 aircraft from Boeing Co (BA.N: Quote, Profile, Research), including 30 of the U.S. planemakers 787 Dreamliners, in a deal worth $13.5 billion.

 

The state-owned carrier would also buy 27 Boeing 777 aircraft, including seven freighters, Chief Executive Officer Akbar al-Baker told reporters. The airline had an option to buy 30 more 787s and five more 777s, he said.

 

The deal was worth $13.5 billion excluding options, Baker said.

Geschrieben
The state-owned carrier would also buy 27 Boeing 777 aircraft, including seven freighters, Chief Executive Officer Akbar al-Baker told reporters. The airline had an option to buy 30 more 787s and five more 777s, he said.
Die 787 sind ja alle Altbestellung. Wie ist das bei den 777?
Geschrieben

Also bezüglich Qatar und die 787 / 777 Bestellung :

 

http://money.cnn.com/news/newsfeeds/articl...511112007-1.htm

 

Fûr mich sind das fünf 777F zusätzlich zu den in 2006 bestellten zwei.

Da die 787 schon als UFO in den Listen auftauchen,sind das nur bestätigungen für Altbestellungen.

Update - sind alles nur Bestätigungen von Altbestellungen-d.heisst Netto hat Qatar bei Boeing NIX bestellt auf der Dubai Show...

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