Zum Inhalt springen
airliners.de

Neue LH-Langstrecken: Schon im nächsten Jahr neu nonstop von


coolAIR

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

LH-Mitarbeiter sind in dieser Woche auf Tour in den USA, um Gespräche (Verhandlungen?) zur Aufnahme neuer Ziele in den USA zu führen.

 

Dies geht aus einem Bericht des Oregon Northwest Newschannel 8 hervor ( www.kgw.com/business/stories/kgw_0813_biz_pdx_lufthansa.86d40aa4.html , gefunden bei flyertalk).

 

 

Portland bemüht sich offensichtlich sehr intensiv, den von LH beabsichtigten neuen täglichen Dienst ab FRA in den Nordwesten der USA zu sich zu holen. Großer Konkurrent von PDX ist der viel größere Flughafen Seattle/SEA im Nachbarstaat Washington, der zudem eine starke UA-Base hat.

 

Möglicher Starttermin könnte laut dem Bericht nach Aussagen des Flughafens Portland möglicherweise schon das Frühjahr 2003 sein.

 

Bei der letzten Expansionswelle der LH in den USA vor 2 Jahren hatten sich Denver/DEN und Phoenix/PHX gegen San Diego, Seattle und Portland durchgesetzt.

 

 

Ausschnitte:

"PDX Woos Lufthansa for Overseas Flights

08/13/2002

Associated Press

 

Port of Portland officials are trying to persuade Lufthansa Airlines to offer service from Portland instead of Seattle.

 

The German airline, which doesn't currently serve either airport, has said it could start a daily nonstop flight to Frankfurt, Germany, from the Northwest as early as this spring, airport officials said Monday. "

 

" We're always looking for new possibilities for business, and the Pacific Northwest is an attractive marketplace," Tom Tripp said. "We haven't made any decisions yet, and I don't have a specific time frame."

 

Dave Witt, director of aviation marketing and customer service for the Seattle-Tacoma International Airport, said the airport does not offer incentives for airlines. But it does offer access to the 27 million passengers that fly in and out of the hub airport, a strong lure compared with the 12.7 million that PDX drew last year. "

 

 

" The Lufthansa opportunity is the most immediate one for new nonstop international air service at PDX, Wyatt said. Lufthansa officials will be in Portland on Wednesday to meet with the airport about the prospect of the new service. "

 

 

[ Diese Nachricht wurde geändert von: coolAIR am 2002-08-16 00:13 ]

Geschrieben

Hm, keine Incentives für LH in PDX? Das machte doch damals PHX für LH sooo interessant... Würde es dann - wenn es ja eh kein Bonbon in PDX gibt - für LH nicht mehr Sinn machen, nach SEA zu fliegen? Da kommt man immerhin in den Hub von UA, dem eigenen Partner. In PDX ist doch eher DL zu Hause, oder auch nicht mehr so stark? Oder sähe es SAS lieber, wenn man nicht in "ihr" Territorium in SEA eindränge? icon_wink.gif

Gast Swissfighter
Geschrieben

Ich halte Seattle für gescheiter. Was hat Portland zu bieten was Seattle nicht auch hat? Nichts wichtiges. Was hat SEA zu bieten, was Portland nicht hat? United-Hub,Star Alliance geprobt, ist in Europa einigermassen bekannt!

Geschrieben

Ich denke, dass PDX gute Karten hat. SEA ist als Umsteige-Airport keine große Bedeutung. UA fliegt als interessante Ziele für Umsteiger die Flughäfen Anchorage, Pasco, (Portland) und Spokane an. Interessanter dürfte die finanziell wichtige Auslastung der Business Class sein. Und da hat PDX nach einigen Angaben etwas zu bieten:

 

Port officials are asking Oregon and Southwest Washington businesses to commit to buying blocks of business-class seats on Lufthansa flights in order to make the Portland airport more competitive for the new service.

 

...

 

Officials with various companies with European ties have already expressed interest in the service, including Nike, Wacker Siltronic, Freightliner and Adidas, Wyatt said.

 

Das kann der Beginn einer wudervollen ... icon_wink.gif

Geschrieben

Ja, hat sie!

San Diego ist die 2. größte Stadt Kalifoniens, noch vor San Franzisko und entwickelt sich auch immer mehr zur High Tech Metropole.

Daher sind Business Kunden vorhanden!

Aber auch die Strände und die vielen Sportmöglichkeiten um San Diego sind für Touristen interessant.

Daher könnte ich mir gut vorstellen, daß es sich rechnen könnte, San Diego anzufliegen.

Geschrieben

@swissfighter

 

Abgesehen davon, das ich mich sk anschließen möchte ich auf den sehr bedeutungsvollen Hafen vor Portland hinweisen (ja auch Seattle hat einen). Außerdem gibt es in Oregon mehr US-Amerikaner Deutscher Herkunft als im nördlicheren Washington.

 

Und mal ehrlich, als Airline meine C-Class fast en bloc an die lokale "IHK" zu verhökern ist doch schon recht attraktiv.

 

San Diego wäre ein gute Ziel für LH! Noch ein gutes Ziel wäre San Jose. Dort boomt es nach wie vor im IT Sektor und ich hätte es nicht mehr so weit mit dem Auto zu meinen Freunden dort icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Geschrieben

Portland ist ja richtig heiss auf LH - siehe Bericht unten. Da haben Dr. Benz & Co. wieder einiges geboten bekommen, sogar ein Gate haben sie in PDX mit LH-Insignien geschmückt - wirklich süss!

 

Na hoffentlich bringt´s was!

 

 

Laut dem Bericht soll LH insgesamt 5 Städte in Nordamerika untersuchen, von von sie zu einer (oder auch zwei?) im nächsten Frühjahr einen neuen Nonstop-Dienst einrichten wird.

 

SEA und PDX sind offensichtlich unter den fünfen. Mein Tipp wäre noch San Diego und/oder San Jose in California und evtl. Pittsburgh oder Cicinnati und evtl. Montreal in Kanada.

 

 

siehe: www.oregonlive.com/business/oregonian/index.ssf?/xml/story.ssf/html_standard.xsl?/base/business/102949893163883.xml

 

Bericht:

 

Lufthansa flies against the wind

08/16/02 DYLAN RIVERA

 

While one U.S. airline was declaring bankruptcy and two others were warning of cutbacks this week, Portland officials were trying to convince a carrier to add service at Portland International Airport.

 

The contrast speaks both to the financial health of Lufthansa and to the depth of Portland business leaders' desire to regain international flights.

 

Oregon business and political leaders welcomed four Lufthansa executives Tuesday through Thursday. The executives were scouting for an airport that may become the 16th U.S. gateway to the airline's Frankfurt hub.

 

The visit by Lufthansa was the most positive development in an ongoing effort by PDX and business leaders to replace the international flights that Delta Air Lines pulled from Portland in March 2001.

 

Airport officials put together an agenda combining symbolism and the bottom-line profit potential for nonstop international flights.

 

The executives saw Portland's airy airport -- with a gate in Concourse D decorated with Lufthansa's trademark blue-and-gold signage and decoration. They flew in a helicopter over the Columbia River Gorge to see some of the natural splendors that await European tourists who could arrive on a Lufthansa flight at PDX.

 

They drank and dined with a crowd of about 200 of the top travel consumers in Oregon business -- including representatives of Nike, Adidas and Freightliner, companies that routinely send lucrative business-class travelers on nonstop travel to Europe.

 

A team effort The teamwork was impressive, said Dr. Karsten Benz, vice president of network planning for Deutsche Lufthansa AG, parent company of the top German airline.

 

"I've seen so many people working together with one target," he said. "There's some team spirit where you see many people working together for one target. That's very impressive."

 

In addition to the royal treatment, Lufthansa got some financial commitments.

 

Oregon businesses pledged to spend $7.5 million on Lufthansa tickets in the company's first year of nonstop service at PDX, including a $2 million pledge from Beaverton-based Nike. The Oregon Tourism Commission promised to spend $100,000 of economic development money to promote the airline's first nonstop flight.

 

And the staff of Gov. John Kitzhaber said it would draw up a proposal for the next Legislature and governor to consider spending as much as $1 million a year for five years to market Oregon tourism in Germany. Such efforts would attract tourist dollars to the state and also help fill seats on Lufthansa flights.

 

"This is a community that wants you, that welcomes you," Sen. Ron Wyden said at a reception for Lufthansa at the Portland Art Museum's Sunken Ballroom Wednesday night. "Make no doubt about it, you can't do better than Portland."

 

Benefits in Oregon Travel managers with Nike, Freightliner and Adidas praised the prospect of nonstop flights to Europe.

 

Nike employees log more than 1,000 trips a year to Europe, in part on visits to the company's European headquarters near Amsterdam, The Netherlands. Having a nonstop Frankfurt flight could save Nike staffers four hours in each direction, depending on the destination in Europe, said Ted Cullen, travel director for Nike.

 

"What it comes down to is they have a great product to offer and it makes sense for us to use it," Cullen said.

 

Nike's rival in the sneaker business, Adidas-Salomon, is based in Germany and has its U.S. headquarters in Portland. Staffers fly frequently between Portland and Herzogenaurach, Germany, a spokeswoman said. Freightliner officials said they would pledge travel by officials with their parent company, Germany-based DaimlerChrysler, in addition to the trucking unit's travel spending.

 

One of a few Portland is one of five North American destinations that Lufthansa is considering for new service, Benz said. He would not confirm the other locations, though PDX officials expect Seattle-Tacoma International Airport to be a top competitor.

 

"We're on the list to be looked at and we're not going to just sit back and do nothing and be overlooked," said Suzanne Miller, general manager of aviation marketing and customer service for PDX.

 

Miller acknowledged that Lufthansa's decision hinges on factors beyond Oregon's control, including global competition from larger hub airports, a shaky U.S. economy and the uncertainties of the continued war on terrorism.

 

Lufthansa is one of very few airlines that are expanding in the midst of one of the toughest years for air travel. A weak U.S. economy and lingering effects of the Sept. 11 terrorist attacks have sapped aviation industry profits, crippling all but the companies with the strongest balance sheets.

 

US Airways filed for bankruptcy this week; American Airlines said it would lay off about 7,000 workers; and the chairman of United Airlines said the carrier could file for bankruptcy this fall if it doesn't receive wage concessions and government aide.

 

Yet, Lufthansa remains optimistic, in part because of the way it has managed to stay profitable in a down year, Benz said.

 

The passenger business of parent company Deutsche Lufthansa AG carried 11.4 percent fewer passengers in the first quarter of 2002 than in the first quarter of 2001. Yet the business posted a first-quarter profit of 7 million euros this year, up from a loss of 30 million euros in the first quarter of 2001.

 

"We are optimistic in the airline industry due to the fact that we managed a crisis very well last winter," Benz said. "We managed a crisis by reducing capacity and bringing it back."

 

Airport officials worked hard to rally the international business community around the prospect of new nonstop service, Nike's Cullen said.

 

"The corporate community has really banded together," Cullen said. "It's not just a good business decision, it's good for the city, it's good for the state."

 

Dylan Rivera: 503-221-8532, dylanrivera@news.oregonian.com

Geschrieben

Wow, so legen sich wirklich nur die Amis ins Zeug für eine Airline!

 

Meine Tipps sind neben Portland auch San Diego und Pittsburgh. Letzteres verspricht wieder eine Menge "Ethnical Travel" und ist durch die Angeschlagene US doch interessant geworden.

 

An der Westküste wäre es Zeit für eine nördliche Destination, hier bleibe ich bei Portland, auch wegen der deutlichen Bindungen der region an Deutschland - wirtschaftlichwie ethnisch. Ich weiß nicht wie sich San Diego ins Zeug legt (das Bemühen der Gemeinden ist ja auch ausschlaggebend), aber vielleicht kann man die sich ja noch eine Saison sparen? Dann sind Pittsburgh und Portland meine Favoriten.

 

San José würde sich vielleicht doch eher als Destination vom "Silicon Munich" aus bewähren? icon_smile.gif Ja, ich weiß das dies nicht realistisch ist.............

Geschrieben

ich habe gelsen das weder AC noch LH MUC-YUL fliegen wollen das die AUA ab VIE nach YUL genug auslastung hat (eben eine allianz) aber montreal-fra waere vorstellbar da AC ja eigentlich vor 9/11 einen ganjaehrigen zweiten flug plante und wenn denn LH uebernimmt FRA-YUL hoffe und denke ich mal das AC den YOW-FRA dienst aufnimmt ...p.s. dies ist auhc eine LH moeglichkeit denn YOW bekommt ein neues nicht gerade kleines International Terminal...das alte wird dann nur national sein

Geschrieben

Also ich könnte mir PDX schon vorstellen. Wenn die sich so ins Zeug werfen hinterlässt das einen bleibenden Eindruck. Wobei man vorsichtig sein muss. 7,5 Mio. $ klingt garantierter Ticketkauf für das erste Jahr klingt toll. Bei einem täglichen Flug wäre das am Tag ca. 20000 $ also pro Flug 10000$. D.h. pro Flug 5 Business Class Sitze. Nicht gerade viel, wenn man überlegt, dass ein 340er mit 48 Sitzen durch die Landschaft fliegt.

 

Montreal könnte ich mir als zweites Ziel gut vorstellen, da hier der Star Alliance Partner Air Canada seine Heimat hat und Bombardier auch, mit beiden bestehen ja enge geschäftliche Verbindungen.

Archiviert

Dieses Thema ist jetzt archiviert und für weitere Antworten gesperrt.

×
×
  • Neu erstellen...