Zum Inhalt springen
airliners.de

Tripreport DUS-POP-DUS


728JET

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Ich habe diesen eben bei a.net verfasst, für Fragen stehe ich zur Verfügung:

 

Even though a few weeks have already passed here my trip report about my holiday trip from Dusseldorf to Puerto Plata:

 

DUS-POP, DE1246, B767-300ER:

 

As I had booked last-minute I had to pick up my ticket at the Thomas Cook desk in Dusseldorf which took me about 3 minutes in total. At the Check-In a big surprise: I was upgraded from Tourist Class to Condor Comfort Class which was a very nice surprise. Service there was nice, seats are fine, too. Only one minor point of critic: we did not get the DVD-Plyers but this was not such a big problem as I took a longer nap on this flight which was very calm. Handling in POP was a bit interesting as at least one gate can´t be handeled in the usual way and can only strech and shrink but not move which ment for us that the B763 had to be pushed back about 2 meters. All in all the flight got a 100 out of 100 points.

 

POP-DUS, DE1247, B767-300ER:

 

The check-in was below standart and it took quite some time, only two desks for 200 people. No upgrade this time. The plane was the first DE B767 in Thomas Cook colors but in the interior nothing had been changed. Tourist Class is quite cramped, even at the emergency exits (I´m 190cm tall). Food was stadart or even slightly below, nothing special. Service took quite some time as there were only 4 FAs for 200 Tourist Class Pax. Flight gets a rating of only 45 points.

 

Gruß

728JET

http://fly.to/rorders

Geschrieben

-zu check-in-beginn sind die paxzahlen ja bekannt. da zu manchem zielen die badeschlappenfraktion in der mehrheit ist, beginnt man gleich zu anfang, sich entsprechend gekleidete gäste auszusuchen. man nimmt zwar in kauf, dass dann doch evtl. noch y-sitze frei bleiben, vermeidet aber ein allzu auffälliges upgrading am gate.

-bei den dvd-geräten gab es teilweise einige software probleme (ist aber nicht die regel).

-generell wird ein upgrading wie ein c-vollzahler behandelt. icon_wink.gif

Geschrieben

Bei mir hat mit Sicherheit auch eine Rolle gespielt das ich M&M Kunde bin und dieser Jahr schon den ein- oder anderen FLug absolviert habe. Sonst kann ich Condor bestätigen, es wird schon beim Check-In auf die Paxe geachtet, fiel dann in der C doch auf dsa alle Urlauber dort über Standart gekleidet waren (Standart in Bezug auf einen Flug in den Urlaub). Man lernt halt aus anderen Flug das der Spruch "Kleider machen Leute" durchaus hin- und wieder mal zutrifft... Kann man eigentlich direckt am Check-In auf die Meilenstände der Kunden zugreifen??

 

Gruß

728JET

http://fly.to/rorders

Archiviert

Dieses Thema ist jetzt archiviert und für weitere Antworten gesperrt.

×
×
  • Neu erstellen...