728JET Geschrieben 29. September 2002 Melden Geschrieben 29. September 2002 You Might Be an Aviation Geek: If you say “affirmative”, “negative, "wilco" to your boss, parents, friends. If you say “say again” instead of “pardon” or “excuse me” If your car accelerates in right turns and slows down in left turns. If you know what kind of engines (by model number) each type of aircraft/airline uses If you can tell the difference between different types of engines by their sounds alone If friends call you for airline schedules before they consult OAG or the Internet If your favorite singles bar is at the airport hotel If you say "Rotate" when you accellerate and merge onto the highway If you go on vacation to watch airplanes If you talk about airplanes like other guys talk about women If you've ever wondered what it would be like to experience the jetwash of a B747 just before takeoff roll If your living room has the old TV-Chairs from the airport If your spare room has been converted into a B767 cockpit simulator If your girlfriend/wife has said it was either her or your airplanes, and you said "please remember to look around your seating area and take all of your personal items you might have brought with you." If you refer to your closets as "overhead storage compartments" If your driveway has taxiway lighting and parking markings on it If your boxers say "Remove Before Flight Gruß 728JET http://fly.to/rorders
AC1984 Geschrieben 29. September 2002 Melden Geschrieben 29. September 2002 "If your car accelerates in right turns and slows down in left turns." also den versteh ich net ganz. Bitte um erklärung!
Gast Dreamair Geschrieben 29. September 2002 Melden Geschrieben 29. September 2002 ich glaube wenn ein Flugzeug nach rechts dreht beginnt es zu steigen und der Cpt. gibt gas! In Linkskurven beginnt das Flugzeug automatisch zu sinken un der Pilot nimmt Gas weg! (Es sind nur Vermutungen ) MFG Dreamair
A330-300 Geschrieben 29. September 2002 Melden Geschrieben 29. September 2002 Zuerst habe ich es auch nicht kapiert, aber nach etwas nachdenken...: Gemeint ist wahrscheinlich die Verwechselung von Gas- u. Bremspedal im Auto mit den Ruderpedalen im Flugzeug.
Gast Geschrieben 29. September 2002 Melden Geschrieben 29. September 2002 Genau das ist gemeint. Die Ruderpedale sind zum Lenken, besonders am Boden in Flugzeugen ohne Tiller da, und auch mit Tiller kann man weitere Kurven problemlos mit den Pedalen rollen. In einer Kurve braucht man immer etwas mehr Power, daher muss man etwas Schub/Gas nachschieben oder halt entsprechend langsamer fliegen. Grüsse, Denti
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