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Fliegen und surfen im LH Jumbo "Sachsen-Anhalt"


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Empfohlene Beiträge

Fly and Surf

 

 

Morgen geht's los: Dann haben Lufthansa-Passagiere Gelegenheit, sich in 12 000 Metern Höhe als Internet-Pioniere zu versuchen. Und zwar an Bord der Boeing 747-400 „Sachsen-Anhalt“ zwischen Frankfurt und Washington.

 

Mit FlyNet können die Passagiere den schnellsten und leistungsfähigsten Internetzugang nutzen, den es an Bord eines Linienflugzeuges je gegeben hat. Die Arbeits- und Surfbedingungen an Bord sind einmalig, erstmalig und konkurrenzlos. In der Testphase bis Mitte April 2003 ist die Nutzung des Real-Time-Internetzugangs an Bord kostenfrei. Die Produkteinführung auf der Langstreckenflotte ist ab Mitte 2004 geplant.

 

Immer umfassend und aktuell informiert

 

Das FlyNet Portal bietet den Fluggästen der Lufthansa an Bord ein umfassendes Angebot hochaktueller Nachrichten aus den Bereichen Politik, Sport, Wirtschaft, Finanzen, Reise und Lifestyle sowie wichtige Service-Informationen. Zudem gibt's City-Guides des Zielortes.

 

Das FlyNet-Portal erscheint automatisch, sobald der Browser geöffnet wird. Über das Portal gelangt man auch direkt ins WWW. Während der Zugang ins WWW zur Produkteinführung ab Mitte 2004 kostenpflichtig werden wird, bleibt die Nutzung des FlyNet-Portals kostenfrei.

 

Starke Partner

 

Der Internetzugang im Flugzeug wird via Satellit durch den Lufthansa-Partner Connexion by Boeing sichergestellt. Neben Lufthansa und Connexion by Boeing gehört die TOMORROW FOCUS AG zu den Initialgesellschaften des FlyNet-Portals. Sie ist für die technische Realisierung und den Betrieb, die komplette Versorgung mit redaktionellen Inhalten in deutscher und englischer Sprache sowie die Vermarktung des Portals verantwortlich.

 

Die technische Plattform bildet dabei das Content Management System HPS aus dem Hause TOMORROW FOCUS.

 

Quelle: http://www.focus.de

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vor allem es funktioniert wirklich. war dabei als das system von den flynet begleitern mitte dezember getestet wurde.

 

wird bestimmt spannend. ist nur die frage wie langsam das ding wird wenn sich 100 c-class paxe die riesen daten mengen aus dem firmen intranet ziehen wird sich zeigen.

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Hier noch einmal auf English für die Insider:

 

ON BOARD A BOEING 747 OVER THE ATLANTIC (Reuters) - Deutsche Lufthansa AG <LHAG.DE> said on Wednesday its bankrupt U.S. partner United Airlines <UAL.N> was making progress with its restructuring and did not need the German airline's financial assistance.

 

"We will help, but not with money," Deputy Chief Executive Wolfgang Mayrhuber told reporters aboard Lufthansa <LHAG.DE> flight 418 from Frankfurt to Washington, D.C., during which the airline demonstrated the first use of broadband Internet on a scheduled passenger flight.

 

"That was never the goal," he said, adding that bankrupt United, a unit of UAL Corp, had secured funding through its restructuring program and did not need financial aid from its Star Alliance partner.

 

A spokesman said Mayrhuber's comments referred to the present and did not rule out another form of help in the future.

 

Lufthansa Chief Executive Juergen Weber has previously said he would consider making a payment to United and told reporters last week he did not rule out taking a stake in the troubled airline, though he said he did not want to.

 

Lufthansa shares were down 1.16 percent at 9.41 euros by 1726 GMT, slightly outperforming Germany's benchmark DAX <.GDAXI> index.

 

The stock had earlier fallen as much as 2.5 percent on news that a union representing Lufthansa cabin and ground staff had called a short warning strike on Thursday.

 

United stock was up 4.4 percent.

 

INTERNET IN THE AIR

 

On board an often turbulent flight 418, executives, journalists and other passengers logged onto their laptops to check email, write reports and access company intranets using broadband Internet access for the first time ever on a scheduled passenger flight.

 

Lufthansa is demonstrating the technology, a product of Boeing <BA.N> subsidiary Connexion, until mid-April without any cost to passengers.

 

"You are pioneers," the purser said over the loudspeaker at the beginning of the flight.

 

Boeing and Lufthansa are still in negotiations to install the technology on all of the German carrier's 80 long-haul planes, but both sides declined to give details of what this would cost.

 

Lufthansa plans to have its entire long-haul fleet equipped with the technology and put it in regular service by 2004.

 

Mayrhuber told reporters that all classes in the planes would have access to the Internet. A price plan has not yet been decided, but it was likely to cost 30 to 35 euros ($31.75 to $37.04) per flight.

 

"It is clear to us that it can't be too expensive," he said.

 

Whether passengers will want to pay for Internet access is not clear.

 

Airlines across the world are feeling the pinch as the number of business passengers, which the product particularly targets, decline. Lufthansa said late in 2002 that the number of business class passengers it was carrying was falling.

 

Boeing officials said the technology would be an incentive for corporate customers to return to the front of the plane, but analysts remain skeptical.

 

NO BOND ISSUE IMMINENT

 

Mayrhuber, who will succeed Weber as chief executive in June, also said the aviation group had no plan to issue a bond.

 

A bond issue "is not a subject at the moment," he said, adding that the airline had managed its cash position well.

 

Mfg Fabian

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  • 9 Jahre später...

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