Jubilee Geschrieben 29. September 2005 Melden Geschrieben 29. September 2005 Air Controller Loses Job After Near-Miss LAS VEGAS (AP) - A veteran air traffic controller was stripped of his job at McCarran International Airport while authorities investigate a runway near-miss involving two commercial airliners, officials said. (...) About 100 feet separated the planes in what the Federal Aviation Administration characterized on Wednesday as a runway incursion but the airport director, Randall Walker, called a ``near-miss.'' (...) The controller, whose name was not released, was faulted for allowing the Air Canada jet, which had just landed, to taxi across a runway where the America West jet was taking off. The America West jet had gotten high enough in the air to miss the taxiing jet. The controller was removed from duty immediately after the incident and decertified, FAA spokesman Donn Walker said. He could be recertified as a controller if he undergoes remedial training, the spokesman said. (...) Quelle Gerechte Strafe?? Ich weiß selber noch net recht, was ich davon halten soll. Vielleicht kann dazu FL mal seine Standpunkt einbringen. EDIT: Betreff
hinzundkunz Geschrieben 29. September 2005 Melden Geschrieben 29. September 2005 Hi Jubilee ich bin immer sehr vorsichtig mit irgendwelchen Berichten, die man irgendwo aufschnappt.... Der "Guardian" sagt mir erstmal nix.....wird halt ne lokale zeitung sein... und wie es mit dem Wahrheitsgehalt aussieht weiß man auch nicht.... Gottseidank gab es ja keinen Verletzte geschweige denn Tote....das ist das wichtigste.... und warum der Lotse jetzt dem einen flieger die taxy-clearance zum crossen der bahn so erteilt hat...obwohl ein anderer flieger auf der bahn am starten war....ich weiß es nicht...... es ist sehr schwer vorzustellen.....was dazu geführt hat..... rein von dem bericht her wäre es schon ein sehr schwerwiegender fehler des lotsen gewesen... aber wie gesagt.....man sollte alle umstände untersuchen, um so etwas aufzuklären..... mehr möchte ich kann ich dazu nicht sagen.... wünsche allen einen schönen abend noch und schon mal ...have a ice weekend.....
LXBSL Geschrieben 29. September 2005 Melden Geschrieben 29. September 2005 Also was ich von meinen Bekannten die Piloten sind weiß und ich aus der Privatfliegerei ebenfalls sagen kann, schaut man doch vor dem crossen eines Runways ob der auch frei ist. Hat das die AC Crew irgendwie versäumt?
BorisWie Geschrieben 29. September 2005 Melden Geschrieben 29. September 2005 Der "Guardian" ist eine der bekanntesten und seriösesten britischen Tageszeitungen
raoul Geschrieben 29. September 2005 Melden Geschrieben 29. September 2005 und die AP (siehe in der Quelle) eine der ältesten und anerkanntesten Nachrichten-Agenturen: "The Associated Press" (The essential global news network) also die Bedenken sollte man ruhig schnell wegstecken (obwohl natürlich auch MitarbeiterInnen von AP schon "Enten" fabriziert haben sollen...)
hinzundkunz Geschrieben 30. September 2005 Melden Geschrieben 30. September 2005 Mit den Zeitungen kann ja alles sein.... trotzdem.... was für ein Wetter lag vor? Allwetterflugbedingungen......low visibilty take off??? Bodenradar..ja - nein???? Was sagt der Aufzeichnungsrecorder über den getätigten Sprechfunk??? Alles Punkte, die hier nicht zu klären sind.... und in den Zeitungen nicht auftauchen.... und deswegen in meinen Augen einen Aussage darüber reine Spekulation! Grüße
Chris99 Geschrieben 30. September 2005 Melden Geschrieben 30. September 2005 Hier eine PM aus den USA. Hier wird der Grund für den Zwischenfall ersichtlich. Der Towerlotse war wegen zwei Amerika West Fliegern irritiert. Ein hinter dem Startenden Flieger hatte um eine kurze Verzögerung gebeten, was der Lotse auf den ersten Flieger bezog und darum der Air Canada das OK für den RWY-Cross gegeben. Übrigens Low Visability in Las Vegas?? Dat kann ich mir nun wahrlich kaum vorstellen.... Close call between Air Canada, America West jets There was a close call between an Air Canada plane and an America West passenger jet at a Las Vegas airport last week, according to a preliminary report. The New York Times News Service reports that the two planes, both mid-sized Airbuses, missed each other by about 100 feet after a controller in the tower dispatched conflicting instructions. A crash was avoided because the America West plane was in the air by the time it crossed the Air Canada plane. Air Canada confirmed with CTV News that an incident occurred last week involving an Air Canada and an America West plane, but would not provide details other than to say the airline has reported the incident with the Transportation Safety Board. What happened According to the U.S. Federal Aviation Administration, America West Flight 539 was cleared for takeoff at about 11 p.m. local time last Thursday on Runway 25 Right. At the same time, Air Canada Flight 593 from Toronto had landed on Runway 25 Left, a parallel runway. The Air Canada jet was then cleared to taxi to the airport terminal -- across 25 Right. Federal Aviation Administration spokesperson Donn Walker said the tower controller had cleared the America West plane for takeoff. But then, the pilot of a different American West plane -- a Boeing 757 taxiing behind Flight 539 -- asked the tower for a brief delay. The controller, apparently confusing the two America West planes, then revoked takeoff clearance for the 757 (although he never gave clearance to that plane in the first place). The controller proceeded then to give the all-clear to the Air Canada jet to cross the runway; meanwhile, Flight 539 continued its roll down the runway for takeoff. The FAA has computer systems in place to prevent human error, said Walker, but doesn't have an automatic system to warning controllers about confusing two airplanes. The FAA says the episode is under investigation, and the controller has been taken off duty and sent for more training.
Jubilee Geschrieben 30. September 2005 Autor Melden Geschrieben 30. September 2005 Near crash of jets simply a ‘minor incursion’ The near collision of an America West plane and an Air Canada jet in Las Vegas a week ago was nothing more than a minor runway incursion, the FAA said Thursday. An air traffic controller who allowed the Air Canada jet to cross in front of the America West jet while it was taking off Sept. 22 will be retrained, said Donn Walker, Federal Aviation Administration spokesman. "It was categorized today as a minor incursion because there was almost no chance of a collision, and neither pilot had to take any kind of evasive action," Walker said. "There was plenty of time and plenty of space and distance to avoid any kind of a collision. This is pretty much a minor event as runway incursions go."(...) Quelle
Sickbag Geschrieben 2. Oktober 2005 Melden Geschrieben 2. Oktober 2005 Klassischer Fall von "Blown out of proportion", oder? Ceterum censeo: Bevor mich jetzt einer des Spammings anklagt, dieses Posting erfolgt, um Staupes widerliche Themen von der ersten Seite zu verbannen.
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