MH23 Geschrieben 23. März 2006 Melden Geschrieben 23. März 2006 Mit heutigem Tage ist in Kuala Lumpur das neue LCC Terminal in Betrieb gegangen. Dieses liegt knapp 20km vom "normalen" Terminal entfernt und ist durch einen (kostenpflichtigen) Shuttlebus mit diesem Verbunden. Benutzer ist derzeit ausschließlich AirAsia, größter LCC Carrier vor Ort. Weitere Infos: http://www.airasia.com/lcct/main.htm Sobald die ersten Presseberichte kommen werde ich sie auch hier dazuhängen...
martin.stahl Geschrieben 23. März 2006 Melden Geschrieben 23. März 2006 Sehe ich das auf der Karte richtig, dass die 20k m Entfernung dadurch zustande kommen, dass der Bus bedingt durch die Straßenführung einen ziemlichem Umweg fahren muss, die Terminals aber von der Luftlinie her recht nah beieinander sind? Ansonsten stelle ich mir nämlich gerade vor, wie die Maschinen einen 20 km langen Taxiway zur Startbahn rollen. :-) Martin
YP-Fan Geschrieben 23. März 2006 Melden Geschrieben 23. März 2006 Interessant! 20km sind natürlich ein Wahnsinn! Gab es da keine Alternativen? Ich hätte da zB an die Lösung in LAX vom United Express Terminal gedacht - Bruchbude mit Busshuttle und der Checkin bleibt... Würde auch nichts am Turnaround ändern... Allerdings wird die Anzahl der Verrückten, die einen LCC-Flight als Weiterflug buchen, noch mehr abnehmen...
OS-A330 Geschrieben 23. März 2006 Melden Geschrieben 23. März 2006 Allerdings wird die Anzahl der Verrückten, die einen LCC-Flight als Weiterflug buchen, noch mehr abnehmen... Was ist daran so verrückt? Grafik von AirAsia:
kraven Geschrieben 23. März 2006 Melden Geschrieben 23. März 2006 Nicht bei jedem Airport kann das LCC-Terminal näher als das Normale wie in BUD sein :D Gut dass ich MH und nich AK gebucht hab...
MH23 Geschrieben 24. März 2006 Autor Melden Geschrieben 24. März 2006 Malaysia opens Asia's first low-cost carrier terminalBy Kang Siew Li siewli@nstp.com.my March 24 2006 NATIONAL carrier Malaysia Airlines (MAS) and budget airline AirAsia Bhd have been urged to work together to bring more people into the country. Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi said both airlines can be a "champion" in their respective market segment. "The two airlines are competing for different purposes. AirAsia is competing to be the best in the low-cost carrier (LCC) segment and MAS as a full-service carrier (FSC). Both airlines have to do their best in their respective market," he told a news conference after opening Asia's first LCC terminal at the KL International Airport (LCCT-KLIA) in Sepang yesterday. He added that tourism is a major income earner for the country, and attracting tourists is a top priority which is only possible with the two airlines operating and working together. Abdullah also said that MAS and AirAsia are still in discussions on the rationalisation of the domestic sector and is confident that both airlines can reach a win-win situation or "smart partnership". The Prime Minister has given the two airlines until Monday to submit their plan under the Government's domestic air rationalisation policy. The Government is of the view that the rationalisation process of the domestic flights sector is needed to ensure the long-term success of MAS and AirAsia. Meanwhile, Abdullah expressed satisfaction with the new LCCT-KLIA, but warned that maintenance on the airport must be a continuous process. "Our (Malaysians) maintenance culture is poor. This shouldn't be. These facilities are for all and must always be functional, safe and comfortable," he said. He added that some degree of rivalry is to be expected between the LCCT-KLIA and the Singapore budget airline terminal at Changi, which is due to open in two days. Also present at the event was Datuk Tony Fernandes, AirAsia group chief executive officer. Fernandes said it is AirAsia's intention from day one to work with MAS. "I think I have a good relationship with the CEO (chief executive officer) of MAS (Idris Jala). Let's see (what the restructuring of the domestic routes will be). I always believe in a win-win situation and that we (AirAsia and MAS) can help each other tremendously. "A strong MAS is good for AirAsia and a strong AirAsia is good for MAS," he said. MAS and AirAsia urged to work together to attract more tourists into Malaysia Quelle: http://www.btimes.com.my/Current_News/BT/F...85.txt/Article/
MH23 Geschrieben 24. März 2006 Autor Melden Geschrieben 24. März 2006 hier sieht man besser die Aufteilung Low-cost terminal opens for business SEPANG: The region’s first and largest low-cost carrier terminal opened for business yesterday, receiving its first flight just minutes after Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi opened it. AirAsia Flight AK6315 from Penang came in with 130 passengers who were warmly greeted by Abdullah at the tarmac after the plane touched down at 4.40pm. This was the first of 19 AirAsia flights to land at the terminal yesterday. In his speech, Transport Minister Datuk Seri Chan Kong Choy said the 35,290 square metre terminal was equipped with 72 check-in counters and had enough parking bays for 30 aircraft at any one time. “Even though this is a low-cost terminal, the facilities are far better than average. Similar terminals in other places have the open-air concept but in Malaysia we have built one that is fully air-conditioned,” he said. Among the first to arrive at the newly opened terminal was Bruneian Suhar Idris and her family, who did not expect to be greeted by the Prime Minister. “I knew the terminal would be opened today (yesterday) and we would be among the first to arrive but I was shocked to find Datuk Seri Abdullah and other dignitaries waiting for us on the tarmac,” she said. The 39-year-old housewife said it was an unforgettable experience. Deborah and George Martin from Northern Ireland said they were told onboard that they would be given a “warm reception at the terminal”. “But we didn’t expect to be greeted by the Prime Minister himself. The facilities are great and very good,” said Deborah. Earlier, Abdullah said the Government would go along with any mutually beneficial agreement that Malaysia Airlines and AirAsia reached on domestic routes. “I believe the chief executive officers of MAS and AirAsia are engaging in discussions in a warm atmosphere and I am confident a good decision will be reached.” The Government decided last Thursday that MAS and AirAsia be allowed to fly major domestic routes together, with the national carrier providing the premium service and the budget airline providing the low-cost trunk services. Both airlines had until Monday to submit details of their discussions to the Government before a final decision is made. He also stressed the importance of good maintenance for the terminal and its facilities, adding that care should be taken to ensure facilities were well maintained at all times. He said he would direct Home Ministry secretary-general Tan Sri Aseh Che Mat to ensure immigration services were smooth, efficient and friendly to match services given to passengers on their flights. Quelle: http://thestar.com.my/news/story.asp?file=...&sec=nation
2L Geschrieben 24. März 2006 Melden Geschrieben 24. März 2006 Die "Zweiklassengesellschaft" wird immer deutlicher oder?
Gast derDirk Geschrieben 2. April 2009 Melden Geschrieben 2. April 2009 den tony fernandes habe ich vor ein paar tagen (genau gesagt am 30. märz) mal kennengelernt ... was heißt kennengelernt, aber zumindest mal gesehen ... bin mit air asia von kuala lumpur nach singapur geflogen, und er auch. scheint ein echter superstar zu sein da in der region ... die leute haben fotos mit ihm gemacht und so ... immerhin hat er sich die zeit genommen durch die kabine zu laufen während des fluges und mit jedem einzelnen pax kurz zu sprechen und zu sagen "thanks for flying with us" ...
MHG Geschrieben 2. April 2009 Melden Geschrieben 2. April 2009 den tony fernandes habe ich vor ein paar tagen (genau gesagt am 30. märz) mal kennengelernt ... was heißt kennengelernt, aber zumindest mal gesehen ... bin mit air asia von kuala lumpur nach singapur geflogen, und er auch. scheint ein echter superstar zu sein da in der region ... die leute haben fotos mit ihm gemacht und so ... immerhin hat er sich die zeit genommen durch die kabine zu laufen während des fluges und mit jedem einzelnen pax kurz zu sprechen und zu sagen "thanks for flying with us" ... Tony Fernandez ist ja auch das Gegenteil von Michael o Leary !!! (ich hätte z.B. kein Problem damit, 100 Flüge mit AK/FD/QZ hintereinander zu machen, aber bei der Vorstellung 3 Flüge mit FR hintereinander machen zu müssen dreht sich mir der Magen um ... !!!!!!!! ) Zum ursprünglichen Topic: Das Thema separater Airport neben KLIA nur für Air Asia ist längst vom Tisch !!! Trotzdem ist noch nicht klar, wie Air Asia, MAHB und die Regierung das Problem Verbindung/Terminal/etc. bei LCCT/KLIA lösen wollen ...
Gast derDirk Geschrieben 2. April 2009 Melden Geschrieben 2. April 2009 zum ursprünglichen topic ist gut ... das thema ist drei jahre alt ;-) aber naja, heißt natürlich nicht, dass man es mal aktualisieren kann ;-)
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