Mamluk Geschrieben 2. Juni 2008 Melden Geschrieben 2. Juni 2008 ..was Anbetracht der Untersuchungen der Französischen Finanz -behörden nicht ausgeschlossen ist.Denn der Fall Forgeard ist nur der Erste einer langen Serie von Investigationen,die ALLE Top-manger der EADS betreffen.Man spricht noch nicht viel davon,aber die "police des operations boursières" in Frankreich haben einen "guten" Ruf ... Das könnte Dramatisch werden für EADS,den ohne starkes Management können die Aufgaben der nächsten Jahre nicht gemeistert werden.Und Dreck am Stecken haben alle die von den A380 Verzögerungen wussten... Fairerweise müsste man jedoch auch eine Untersuchung bei Boeing einleiten,da man dort sehr genau wusste ,dass die 787 nie zum vorgesehenen Zeitpunkt abheben wird.Und das ist auch in den USA ein Vergehen das strafbar ist... http://www.ftd.de/unternehmen/industrie/:J...gen/363292.html
touchdown99 Geschrieben 2. Juni 2008 Melden Geschrieben 2. Juni 2008 Wieso ist das ein Vergehen? Entscheidend ist doch, dass man aus diesem Wissen persönliche Vorteile gezogen hat, weil man z.B. Aktien verkauft hat. Steht das bei Boeing-Führungspersonal im Raum?
Mamluk Geschrieben 2. Juni 2008 Autor Melden Geschrieben 2. Juni 2008 Es ist strafbar wenn das Management von schlimmen Verzögerungen wissend nur scheibchenweise durchsickern lässt was man schon seit Monaten weiss-nämlich dass der ursprünglich festgelegte Termin für den Erstflug der 787 reinste Makulatur war.
DM-STA Geschrieben 2. Juni 2008 Melden Geschrieben 2. Juni 2008 Nein, Boeing ist nicht festzunageln, weil sie ihren Presseerklärungen Kleingedrucktes beigügen. Darin steht: Forward-Looking Information Is Subject to Risk and Uncertainty Certain statements in this report may constitute "forward-looking" statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as "expects," "intends," "plans," "projects," "believes," "estimates," and similar expressions are used to identify these forward-looking statements. These statements are not guarantees of future performance and involve risks, uncertainties and assumptions that are difficult to predict. Forward-looking statements in this press release include, among others, statements regarding future results as a result of our growth and productivity initiatives, our 2008 financial outlook and the benefits of the IDS structure. Forward-looking statements are based upon assumptions as to future events that may not prove to be accurate. Actual outcomes and results may differ materially from what is expressed or forecasted in these forward-looking statements. As a result, these statements speak only as of the date they were made and we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise. Our actual results and future trends may differ materially depending on a variety of factors, including the continued operation, viability and growth of major airline customers and non-airline customers (such as the U.S. Government); adverse developments in the value of collateral securing customer and other financings; the occurrence of any significant collective bargaining labor dispute; our successful execution of internal performance plans including our company-wide growth and productivity initiatives, production rate increases and decreases (including any reduction in or termination of an aircraft product), availability of raw materials, acquisition and divestiture plans, and other cost-reduction and productivity efforts; charges from any future SFAS No. 142 review; ability to meet development, production and certification schedules for the 787 program and the ability to meet scheduled deliveries of the 787 airplane; technical or quality issues in development programs (affecting schedule and cost estimates) or in the satellite industry; an adverse development in rating agency credit ratings or assessments; the actual outcomes of certain pending sales campaigns and U.S. and foreign government procurement activities, including the uncertainty associated with the procurement of tankers by the U.S. Department of Defense (DoD) and funding of the C-17 program; the cyclical nature of some of our businesses; unanticipated financial market changes which may impact pension plan assumptions; domestic and international competition in the defense, space and commercial areas; continued integration of acquired businesses; performance issues with key suppliers, subcontractors and customers; significant disruption to air travel worldwide (including future terrorist attacks); global trade policies; worldwide political stability; domestic and international economic conditions; price escalation; the outcome of political and legal processes, changing priorities or reductions in the U.S. Government or foreign government defense and space budgets; termination of government or commercial contracts due to unilateral government or customer action or failure to perform; legal, financial and governmental risks related to international transactions; legal and investigatory proceedings; tax settlements with the IRS and various states; U.S. Air Force review of previously awarded contracts; costs associated with the exit of the Connexion by Boeing business; and other economic, political and technological risks and uncertainties. Additional information regarding these factors is contained in our SEC filings, including, without limitation, our Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2007. Und damit alles glaubhaft bleibt, hat Boeing stets Aktionismus an den Tag gelegt, zum Beispiel die Betriebsferien zu Weihnachten gestrichen und zwischen den Jahren in 3 Schichten durchgearbeitet. Alternativ zu dem Boeing-Text-Monster weiter oben kann man auch den Wikipedia-Eintrag lesen: http://en.wikipedia.org/wiki/Forward-looking_statement
touchdown99 Geschrieben 2. Juni 2008 Melden Geschrieben 2. Juni 2008 Es gibt einen Unterschied zwischen Insider-Trading - darum geht es bei EADS - und dem Verstoß gegen Publizitätspflichten....
Mamluk Geschrieben 2. Juni 2008 Autor Melden Geschrieben 2. Juni 2008 Aus a.net von "Captainx".. "It's amazing how they have misled the world, and still do. People, organizations, and the Press must be pretty stupid to believe anything Boeing says on the true state of this program. Just watch, the next little trick will be a bogus Power-On this month, which will be partial at best, with little detail of what was Powered-on and what was not. They could plug in the coffee maker and call it a success. Everything will be "on track" but remain challenging. Well, if their lips are moving ...." Irgendwie kann ich mir genau das Szenario auch so vorstellen...
DM-STA Geschrieben 2. Juni 2008 Melden Geschrieben 2. Juni 2008 "We strongly believe in the technological advantage of the Dreamliner" - kann nach amerikanischem Recht legal bedeuten : "Autsch, möglicherweise ist das Ding eine Fehlkonstruktion." "We plan to deliver 100 Dreamliners in 2009" - kann heißen: "Wir würden gern 100 Kunden abkassieren, können aber noch keine einzige Festzusage machen. Grund: siehe oben." Solche Sprach-Perversionen sind eigentlich nur für Diktaturen charakteristisch. Aber in Amerika ist diese Demagogie völlig legal. Wieso sich aber jetzt plötzlich viele dermaßen über das Geschäftsgebaren von Boeing aufregen, entzieht sich meinem Verständnis. Es ist das System, und Boeing ist ein Teil davon. Oder ein Sklave des Systems (Druck von Aktionären). Zurück zur Ausgangsfrage: Wenn jemand unabkömmlich ist, dann ist der Betrieb falsch organisiert. Ausnahmen in der Luftfahrt sind vielleicht Spinetta und Mayrhuber, weil sie ihre Konzerne total gegen den Strom der Analysten-Weisheiten führen.
cambiocorsa Geschrieben 3. Juni 2008 Melden Geschrieben 3. Juni 2008 Selbst wenn sie enders einbuchten, ist er halt für 24 oder 48 stunden weg vom fenster, dann kommt eine kaution und er kann wieder gehen. Wenn man nun boeing manager einbuchten will, dann sollte man bei EDAS gleich im A400 management weitermachen...
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