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airliners.de

Frage zu einem Unfall


Benedikt

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Ägypten und Syrien, lieber B747_121, und zwar am Tag des israelischen Versöhungsfestes, Jom Kippur. Ägyptischer Angriff über den Suezkanal mit 222 Kampflugzeugen, 1500 Panzern und 5 Divisionen, syrischer Angriff auf den Golanhöhen. Ist Deine Frage damit beantwortet - und woltest Du mir mit ihr etwas anderes suggerieren ?

Geschrieben

Also dann möchte ich nochmal einen neuen Aspekt zu der Abschuss-Diskussion von KAL007 bringen.

 

M.W. war eine amerikanische EC-135 (?), also die Spionagevariante einer 707, über mehrere Stunden mehrmals in den sowjetischen Luftraum eingedrungen und hat diesen nach kurzer Zeit immer wieder verlassen. Wenn ich mich richtig erinnere verließ diese den Luftraum nur wenige Minuten vor der KAL und fast genau an der Stelle, an der die KAL in den sowjetischen Luftraum wieder einflog. Die Sowjets gingen also wiederum davon aus, daß es sich um das Spionageflugzeug handeln würde...

 

Zu den abgeschossenen Maschinen möchte ich unter Vorbehalt noch die TWA800 hinzufügen, die ja nach einer misteriösen Explosion kurz nach dem Start im Atlantik abstürzte...

Geschrieben

Hier der Bericht:

 

TWA Boeing 747 N93119 arrived as Flight TW881 from Athens at New York-JFK at 16.31h. The airplane was refueled at JFK and remained at gate 27 with the auxiliary power unit (APU) and two of its three air conditioning packs operating (for about 2 1/2 hours) until it departed as TWA flight 800. The was scheduled to depart JFK for Paris about 19.00h; however, the flight was delayed because of a disabled piece of ground equipment and concerns about a suspected passenger/baggage mismatch. The aircraft was pushed back from the gate about 20.02h. Between 20.05h and 20.07h, the flight crew started the Nos. 1, 2, and 4 engines and completed the after-start checklist. About 20.08h, the flight crew received taxi instructions and began to taxi to runway 22R. While the airplane was taxiing (about 20.14h), the flight crew started the No. 3 engine and conducted the delayed engine-start and taxi checklists. At 20.18:21, ATC advised the pilots that the wind was out of 240-degrees at 8 knots and cleared flight 800 for takeoff. During the departure from JFK, the pilots received a series of altitude assignments and heading changes from New York Terminal Radar Approach Control and Boston ARTCC controllers. At 20.25:41, Boston ARTCC advised the pilots to climb and maintain FL190 and expedite through FL150. At 20.26:24, Boston ARTCC amended TWA flight 800's altitude clearance, advising the pilots to maintain FL130. At 20.29:15, the captain stated, "Look at that crazy fuel flow indicator there on number four .. see that?" One minute later Boston ARTCC advised them to climb and maintain FL150. The crew then selected climb thrust. After a every loud sound for a fraction of a second, the CVR stopped recording at 20.31:12. At that moment, the crew of an Eastwind Airlines Boeing 737 flying nearby reported seeing an explosion. The aircraft broke up and debris fell into the sea, 8 miles south off East Moriches.

PROBABLE CAUSE: "An explosion of the center wing fuel tank (CWT), resulting from ignition of the flammable fuel/air mixture in the tank. The source of ignition energy for the explosion could not be determined with certainty, but, of the sources evaluated by the investigation, the most likely was a short circuit outside of the CWT that allowed excessive voltage to enter it through electrical wiring associated with the fuel quantity indication system. Contributing factors to the accident were the design and certification concept that fuel tank explosions could be prevented solely by precluding all ignition sources and the design and certification of the Boeing 747 with heat sources located beneath the CWT with no means to reduce the heat transferred into the CWT or to render the fuel vapor in the tank nonflammable."

Geschrieben

@Air_Switzerland

 

Ja ich glaube ja auch da dran, daß es die Spritpumpe war, aber es heisst "Probable Cause" und das bedeutet, daß der Unfall nicht vollständig geklärt ist und daß das Militär gerne was verschweigt, ist ja hinlänglich bekannt.

 

Übrigens waren an diesem Tag geheime Manöver der US Navy im Gebiet vor New York, die angeblich ein neues Waffensystem testete, genauso wie beim Absturz der Swissair MD11 damals for Nova Scotia. Die SWR 11er hatte übrigens kurz nach dem Start von NY einen Ausfall der Sprechfunkanlage und eines Teils der Bordelektronik...

 

Da habe ich mal eine interessante Theorie dazu gelesen, aber leider weiss ich nicht mehr wo das war...

Geschrieben

Ich denke schon, dass es sich um die Tanks handelt. Wieso sollte die FAA so etwas rausgeben?

 

The FAA issued an Emergency Airworthiness Directive requiring operators of All Boeing 737-600, -700, -700C, –800, and -900; 747; and 757 series airplanes to revise the AFM to include certain operating limitations to prevent fuel vapors from coming into contact with an ignition source in the center wing fuel tank, which could result in fire/explosion in the center fuel tank.

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