flieg wech Geschrieben 16. April 2006 Melden Geschrieben 16. April 2006 Meldungen in der englischen Presse statt aller: (gekuerzt) MORE than 300 passengers were left stranded at a remote airport yesterday when a British Airways 747 made an emergency landing - because a swarm of bees had activated the plane's fire alarm. 'Flight 010 did have a light come on in the cockpit over Kazakhstan, indicating there might have been a fire in the cargo hold,' he said. 'The captain released the automatic extinguishers in the cargo hold and diverted to Uralsk. 'On landing, they discovered there had been no fire. There was a consignment of bees in the cargo hold and our investigation will seek to establish if there was any connection between them and the light coming on.'
PilotMS2 Geschrieben 17. April 2006 Melden Geschrieben 17. April 2006 Kann es sein, das die Bienen in der Nähe eines Feuermelders verstaut waren und durch ihre Bewegungen sowiel Wärme erzeugt haben das der Feuermelder ausgelöst wurde?
BlackFly Geschrieben 17. April 2006 Melden Geschrieben 17. April 2006 Kann nicht sein weil das Rauchmelder sind. Wenn dann sind die freigekommen...
Jubilee Geschrieben 17. April 2006 Melden Geschrieben 17. April 2006 Ich wünsche keinem eine Notlandung in Kasachstan ;) 747 Landing Causes Upset in KazakhstanALMATY, Kazakhstan -- A British Airways passenger jet has made a safe emergency landing at an airport in Kazakhstan because of a false fire alarm, officials said Sunday. The Boeing 747 had been en route to London from Sydney, with a Bangkok stop, when a fire warning light went on in the cockpit Saturday. The crew requested an emergency landing at the airport of Uralsk, a city in northern Kazakhstan near the border with Russia, the Kazakhstan Emergency Situations Ministry said in a statement Sunday. There were 354 passengers and 18 crew members on board. After landing, the crew found that the alarm was false, but the plane was unable to take off from Uralsk because of its heavy weight, and British Airways had to send three smaller aircraft to ferry the passengers to London. Because the airport lacked stairs tall enough to reach the plane, passengers debarked by stepping onto the top of a tall airport vehicle and then on to a stairway, Britain's Press Association news agency reported, quoting a British Airways spokeswoman. The jet also was carrying a cargo of bees, but despite reports they had caused the emergency by setting off the fire sensors, the spokeswoman said the bees were found still in their original packing, the Press Association said. All passengers have safely arrived in London. http://www.moscowtimes.ru/stories/2006/04/17/016.html
FKB Geschrieben 17. April 2006 Melden Geschrieben 17. April 2006 2 Punkte kommen mir bei dem Artikel komisch vor: - Wieso lässt man die Paxe nach einer Not-.. äh Sicherheitslandung nicht über die Notrutschen raus sondern lässt sie in aller Ruhe über ein anderes Fahrzeug rauskrabbeln? - Nach meiner Info hat Uralsk eine 7874 bis 8109 ft lange RW. Das müsste doch für einen 3800nm Flug nach BKK zur Not reichen? Heiss und hoch trifft ja nicht zu. Gruß FKB
FKB Geschrieben 17. April 2006 Melden Geschrieben 17. April 2006 ...because a swarm of bees had activated the plane's fire alarm. [schlechter Scherz] Jetzt weiss ich auch warum es bei LH keine heissen Bienen als FA gibt. [/schlechter Scherz] ;-)
Gast Geschrieben 17. April 2006 Melden Geschrieben 17. April 2006 Da würde mir jetzt spontan etwas zu einfallen, aber lassen wir das, wir reden ja über Frachträume. Das Wärmekonzentration einen Feueralarm auslösen kann halte ich für eher unwahrscheinlioch. Es gibt andere Frachten die bei unsachgemäßer Verpackung oder anderen widrigen Umständen Hitze bilden, zum Beispiel Spitzmorcheln. Solchen Fehlalarm den Bienen in die Waben zu schieben halte ich für voreilig, zumal sich die Tierchen nach der Feuerlöschbehandlung ja nicht mehr wehren können.
Empfohlene Beiträge
Archiviert
Dieses Thema ist jetzt archiviert und für weitere Antworten gesperrt.