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Aero Flight - doch kein Winterdrehkreuz in FDH?


lukifly

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tja schade, sabre, das war mal ein versuch....hahaha

also, nochmal für alle zweifler: heute gab es eine pressekonferenz:

Cirrus international hat aeroflight übernommen....

presseberichte lest ihr morgen...hahaha

 

naja, ich hab davon nicht wirklich was mitbekommen, selbst im airliners newsticker steht nichts. deshalb halte ich deine aüßerung nicht gerade für glaubwürdig.

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Tja,denn hat hier jemand rausgenommen,ich jedenfalls nicht!! Das zeigt mir aber das hier jemand im forum irgendwie nichts für wahrheiten übrig hat....hast du ihn gelesen??

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Jetzt bin ich BAFF,ich habe es 3 mal gepostet, und es wurde rausgenommen vom ADMIN.Ich weiss ehrlich nicht warum??

SABO@ schau mal in deine Private e mail, und gib mal ein statemant...

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Ich war der Böse - zumindest bei einem mal! Da du es aber anscheinend sogar dreimal gepostet hast, gehe ich davon aus, dass mein Handeln bei diesem einenmal auch korrekt war.

 

Begründung

Diese Meldung war eine komplette Interna und nicht für uns oder die Öffentlichkeit bestimmt.

 

Wäre diese Meldung nur inetwa wiedergegeben worden, dann hät ich auch nicht handeln brauchen, da diese Mitteilung aber eins zu eins übernommen wurde (und für die Mitarbeiter bestimmt war) entschloss ich mich dazu, diese besser zu löschen.

 

Klar sind wir hier immer auf der Hut mit News, aber interne Papiere brauchen wir hier wirklich nicht zu veröffentlichen. Ein User hat sich sogar so geäussert, dass die meisten Mitarbeiter noch keine Ahnung von diesem Schreiben hatten, da erst am Freitagabend versendet. Und hier bei A.de konnten alle dieses vertrauliche Schreiben lesen.

 

Ich bitte um Verständnis für mein Handeln.

 

Martial

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Im Wesentlichen handelt es sich bei dem ominösen Schreiben um ein interne Bekanntmachung der neuen Gesellschafter , die GV zum 1.10. übrnommen haben. Innerhalb der nächsten zeit soll das Geschäftsmodell überdacht werden und der Schwerpunkt soll auf Lease Out der Flieger liegen, primär muss aber erstmal die Verlängerung der Betriebsgenehmigung erreicht werden. Ausserdem hats natürlich noch die typischen Durchalreparolen an die Mitarbeiter in dem Schreiben, die jeder kennen sollte dessen Firma mal kurz vor dem Ruin stand.

 

Im Übrigen denke ich, dass son internes Blatt schon kritisch ist, dafür handelt es sich aber hierbei mal um klare nicht von der Hand zu weisende Fakten - und das ist eindeutig besser als die ständigen Spekulationen die nix bringen.

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Ich habe dieses forum nie als "kindergarten tumel platz" gesehen,sondern als ein seriöses LuftFahrtForum, wo experten und professionals einen "clubstatus" geniessen, um ihre networks und ihr wissen mit anderen zu erörtern,und auch natürlich manche sachen weiterzugeben um unterandrem ihren beitrag und ihre glaubwürdigkeit für dieses FORUM aufrechtzuhalten.

In letzter zeit habe ich das aber hier vermisst,es wurde spekuliert, und es wurde beleidigt.Es gab zeiten da hast du hier 1 stunde am tag gelesen und geschrieben, und warst danach "upgedatet" (heute ist es pure zeitverschwendung).

Es ist natürlich bei meiner recherche über Cirrus-International und "die moldawier" einiges ans licht gekommen, das ich es gerne hier bestättigen

könnte(mit fakten),aber wenn schon eine harmlose mitarbeiterinfo 3 mal gelöscht wird??,doch was passiert dann mit "journalistische recherche" die brisant ist?? Nee, das hat dann wirklich hier dann nix zu suchen.

Weil es doch hier wahrscheinlich, niemand interr. und 15 und 16 jährige sich lieber beschimpfen ob es ein missed approach war oder eine vierstrallige Do328 4000m take off distance brauch.....

Vielleicht sollte man hier eine "professionals" seite öffnen ,wo die postings und jahre der dazugehörigkeit bei a.de eintritt verschaffen, IST DAS MACHBAR VIASA??

P.S Ich habe mit GV oder ex YP nie was zutun gehabt!!

!!

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Ich möchte hier mal VIASA zur Seite stehen.

 

Es ist nen Unterschied, ob Mitarbeiter-Info oder PR-Meldung. Eine Info ist Grundsätzlich vertraulich, sonst würde diese als PR-Meldung rausgehen. Also ich habe für das Handeln von VIASA verständniss und denke ihr solltet es auch haben.

 

Weiter oben habe ich gelesen, dass es auf irgendeiner Internet-Seite gepostet wurde. Wennn das Stimmt, dann haste das Recht alle zu informieren, vorrausgesetzt es ist eine für alle zugängliche Seite. Dann kann man den Text kopieren und den Link darunter posten.

 

Also nicht böse sein.

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das, mein lieber mach2+ ist mal eine pfiffige frage.

das interessiert mich auch sehr. warum hat cirrus seine alten kontakte

wieder aufgewärmt, und was passiert mit den flugzeugen in moldawien?

ausflaggen? billig fliegen lassen?

es ist unwahrscheinlich zäh, es gibt keine offiziellen infos, auch nicht bei cirrus..

 

ich verabschiede mich hier wieder und halte es mit sabre:

schade, dass dies als teenie-forum mit glücklichen fliegern glänzt.

 

ja, das ist arrogant und überheblich, aber über schulhof-parolen und spotter-news mag ich mich zwar freuen, aber nicht beteiligen.

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Hat jemand mehr Informationen über Victor Tsopa, außer dass er mal "luftfartminister Moldawien" war und head of civil aviation Moldawia ist?

Was könnte er mit der GV vorhaben?

 

Geschrieben wird er rumänisch (moldavisch) Topa, gelesen allerdings Tsopa oder Zopa. Hier ein paar Infos zu ihm ... Ich würde mal sagen ... also nee, ich sag lieber nichts ... lest selber

 

GOVERNMENT 2001

The new government was supported by 75 MPs of the Communist Party and the Braghis Alliance

 

Vladimir Voronin - President

Born : on 25 May 1941 in Corjova

Party : Communist Party of the Republic of Moldova

 

...

 

Victor Topa - Minister of Transport and Telecommunication [NEW]

 

Born : 1967

 

Note : General Director of the State Civil Aviation Administration

 

Quelle

 

Dazu auch hier ein interessanter Artikel:

 

July 18 2002

 

Air Moldova: Destination Unknown

One of the topics the press has been persistently covering lately is the change of leadership at Air Moldova. Two opinions have been circulating around this matter. Thus, one goes that what has happened is illegal, and looks like score-settling with investors, while the other maintains that it was, in fact, the investors, and the former management that brought Air Moldova to the brink of bankruptcy. I think this is rather a clash between two Moldavian clans, where each side is using all means to defend its interests, and would not shy away from involving the press and international financial institutions. The interests are by no means negligible, as millions of dollars are at stake.

 

What is, actually, Air Moldova? Set up in 1992, after the proclamation of independence, the Air Moldova company was one of the attributes of our country's self-affirmation.

 

At the moment of parting with the old soviet Aeroflot, the company's assets included 8 Tupolev-154 aircraft, 11 TU-134's, 6 AN-24's, 4 AN-26's, about 50 KA-26, a relatively modern airport, and a team of qualified pilots, operators, technicians, etc.

 

In the first few years of activity, the company tried to keep some of the routes served by Moldavian aviators until the break-up of USSR. Concurrently, between 1992 and 1997, the company started 9 international routes and several routes to CIS destinations. Nevertheless, with small exceptions, the company didn't have a well-defined development plan. Furthermore, although highly demanded international routes have been initiated, which were providing profits, these have gradually been passed on to private structures. Take for example the Chisinau - Frankfurt-am-Main route, inaugurated in the autumn of 1992, and later transferred to the private airline Air Moldova International, founded by the controversial businessman Simion Wasserstein, the former honorary consul of the Republic of Moldova in Germany.

 

Under the pretext of reorganisation and restructuring of the company, during 1995-1996 a series of services ranging from ticket sales to catering ended up in private hands. The reason invoked was the need to de-monopolise. I have nothing against such antitrust actions. But any such actions should be done through auctions.

 

The state didn't benefit as a result of this so-called reorganisation. On the contrary, it ended up with huge losses.

 

Who profited though? Take, for example, the ticket sales agency that went from Air Moldova to Voiaj International, whose director and owner was until 1998 Afanasie Esanu. After becoming in 1999 deputy director of Air Moldova, he ceded 76 per cent of Voiaj shares to Exicom, a company that holds a 51 per cent stake in Catering Air Service.

 

Petrol-Service, which supplies fuel for the aircraft, is owned by Air Moldova International, which, in turn, belongs to Exicom (67 per cent) and Simion Wasserstein.

 

This mysterious firm Exicom shows up almost everywhere. Among others, this form belongs partially to Wasserstein, another stake belonging to the former transport and telecommunications minister Victor Topa, who is also the former director of the State Civil Aviation Administration (ASAC).

 

In October 1998, a project for the consolidation of civil aviation was developed, which proposed the gradual merger of the state company Air Moldova with Air Moldova International. The execution of that project would have lead to the creation of a monopoly. Although it was planned that the new company would be called Air Moldova, the international code attributed to it was 3R, which belongs to Air Moldova International. In fact, under the pretext of this merger, the privatisation of the state company was planned. The intervention of the press and public opinion blocked the execution of this intention.

 

Note that between 1993 and 1998 the number of passengers who travelled with Air Moldova fell 2.3 fold, and the volume of cargo - 3 fold. Those who wanted to privatise the company, however, weren't about to give up.

 

In the summer of 2000, Air Moldova became a joint Moldavian-German venture. The new limited liability firm had two founders - the state with 51 per cent, and an obscure German firm Unistar Ventures with 49 per cent. This operation was justified by the need to find money for the renewal of the aircraft. The opinion of the European Bank for Reconstruction and Development was also quoted as saying that Air Moldova should be turned into a joint venture. Nonsense. This was actually the idea of on EBRD employee. In any event, a public auction should have been organised, which was deliberately avoided, as many were those who wanted to buy Air Moldova. The Moldavian leadership of back then and ASAC tried to cover up the case. The 49 per cent of shares were given up for free, based on a promise made by Unistar Ventures to invest 37 million dollars in Air Moldova, by buying Brazilian Embraer-145 aircraft. The German bank Dresdner Bank guaranteed the deal. Two aircraft have been supplied.

 

The Christian-Democrat and Communist MP's opposed the deal. Nevertheless, the latter, having come to power, promoted Victor Topa, the broker of the deal, to the position of transport and communications minister. Half a year later, though, Topa was sacked. It was expected that dismissals of his close friends in key Air Moldova positions would follow. Among them director Petru Ciobanu and others. Paradoxically, it took the communists 10 months to decide on Ciobanu's dismissal. His demise, although expected, was qualified by many as an extraordinary event. It is also true that the communist leadership acted in silence, afraid to scare away foreign investors.

 

Surprisingly, the communists seem sure that both EBRD, and Dresdner Bank will continue to invest in civil aviation. Nevertheless, the communists did make a mess. Especially since the manager was supposed to be sacked with 75 per cent of shareholders, and not with the 51 the state holds. In other words, the manager was sacked illegally.

 

Representatives of other Moldavian airlines, although worried by the events, refused to comment. It's obvious why, they don't need problems.

 

As far as the image of the Republic of Moldova is concerned, it is of little importance to the communist authorities. Money matters, which until now was out of the communists' control.

 

It is still unclear what the future holds for Air Moldova, but heavy battles are being fought around it.

 

 

Ion PREASCA

 

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Copyright ©1998-2002 Moldova Azi www.azi.md

 

Einfach mal ein wenig googeln mit: "victor topa moldova"

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