Gast sabre Geschrieben 3. Januar 2010 Melden Geschrieben 3. Januar 2010 Aus den Nutzungsbedingungen: "Sie verpflichten sich, keine beleidigenden, obszönen, vulgären, verleumdenden, gewaltverherrlichenden oder aus anderen Gründen strafbaren Inhalte in diesem Forum zu veröffentlichen. Darunter fallen unter anderem auch urheberrechtlich geschützte Inhalte. Sämtliche nicht selbst erstellten und nicht zur freien Weiterverbreitung freigegebenen Informationen dürfen unter keinen Umständen komplett oder auszugsweise ins Forum kopiert werden, auch nicht, wenn die Quelle genannt wird. Dazu gehören vor allem auch Nachrichtentexte."
BobbyFan Geschrieben 3. Januar 2010 Melden Geschrieben 3. Januar 2010 Hier mal eine offizielle Quelle: 30.12.2009. Statement by the Civil Aviation Directorate of The Republic of Serbia On Monday 28 December 2009, somewhat after 12.00 hours, within the airspace of the Republic of Serbia, a loss of separation between French aircraft A318, AFR286J flying from Paris to Sofia and Israel Boeing777, ELY007 flying from Tel Aviv to New York occurred. The air traffic control sent the information on the occurrence to the Serbian aviation authority which reacted instantly by instigating and carrying out the inspection. Having made a complete insight into the video and audio recording of the mentioned occurrence, the inspector from the Civil Aviation Directorate of the Republic of Serbia reached an ambiguous conclusion that the flight crew of the French airliner failed to observe the instructions given by the air traffic control. The instructions given by the radar controller of the Belgrade Area Control Centre were correct and fully compliant with the rules of the separation minima. The flight crew members of the French aircraft correctly repeated the requested instruction to descend on 35000 feet (10.650 m), but for the unknown reason it continued descending below the requested and approved altitude. It was only after the timely intervention by the radar controller that the flight crew of the French aircraft stopped its descend on 34700 feet (10.559 m), which is 300 feet below the given altitude, at the moment when the Israeli Boeing was 3,5 nautical miles away, on the altitude of 34000 feet (10.346 m). The Civil Aviation Directorate has promptly informed both the French and Israeli civil aviation authorities on the mentioned occurrence and the inspection findings on the involved aircraft.
hummi Geschrieben 3. Januar 2010 Melden Geschrieben 3. Januar 2010 Die AF entwickelt sich immer mehr zu einem "wackligen luftfahrtunternehmen" und der Luftraum über Ex Jugoslawien zu einem gefährlichen schauplatz... stimme zu, ist bei mir auf der "zu vermeiden" Liste
Gast sabre Geschrieben 3. Januar 2010 Melden Geschrieben 3. Januar 2010 @Touch99.....Du meinst wohl El Al 777 und AF 318...:))
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